Urbanisme

Territori

Es torna a activar el projecte d’una variant a Sant Pere Pescador

La Generalitat encarrega l’estudi d’impacte ambiental per construir un nou pont sobre el riu Fluvià com a alternativa a l’actual, que a l’estiu queda saturat

El pro­jecte –llar­ga­ment rei­vin­di­cat a Sant Pere Pes­ca­dor– d’habi­li­tar una cir­cum­val·lació del muni­cipi torna a l’actu­a­li­tat: la Gene­ra­li­tat ha ini­ciat al desem­bre la tra­mi­tació per redac­tar l’estudi infor­ma­tiu i l’estudi d’impacte ambi­en­tal pre­vis a la cons­trucció d’un nou pont sobre el riu Fluvià. Aquests estu­dis hau­ran de valo­rar les alter­na­ti­ves de traçat d’un nou vial que con­necti la car­re­tera GIV-6303 (car­re­tera de Sant Pes­ca­dor a l’Armen­tera), amb la car­re­tera GIV-6216 (car­re­tera de Sant Pere Pes­ca­dor a Cas­telló d’Empúries), mit­jançant un nou pont sobre el riu Fluvià. L’objec­tiu d’aquest nou vial és evi­tar el pas pel cen­tre del nucli urbà dels vehi­cles que es des­pla­cen cap al camí de Sant Martí, de Sant Martí d’Empúries (ano­me­nat “car­re­tera dels càmpings”), que con­necta Sant Pere Pes­ca­dor amb l’Escala pas­sant per Sant Martí d’Empúries. El nou vial també evi­tarà que els vehi­cles que venen de la car­re­tera C-31 i van cap a les plat­ges pas­sin per l’actual pont. Bona part d’aquesta àrea està envol­tada de zones pro­te­gi­des i per això en l’anunci de sor­tida a lici­tació d’aquests estu­dis s’espe­ci­fica que “les alter­na­ti­ves que es desen­vo­lu­pin hau­ran de mini­mit­zar qual­se­vol afec­tació a les àrees que for­men part del Parc Natu­ral dels Aigua­molls de l’Empordà i espais PEIN i de Xarxa Natura 2000”.

Fonts del Depar­ta­ment de Ter­ri­tori i Sos­te­ni­bi­li­tat de la Gene­ra­li­tat, con­fir­men que aquests estu­dis es redac­ta­ran el 2018 i se sot­me­tran a infor­mació pública. Trac­tant-se d’ana­lit­zar diver­ses alter­na­ti­ves, les matei­xes fonts expli­quen que de moment no es pot con­cre­tar la ubi­cació exacta del nou vial. Tot indica, però, que el nou pont se situarà al sud del nucli de Sant Pere Pes­ca­dor. L’estudi encar­re­gat pre­veu que “part del traçat dis­cor­rerà a través de vials ja exis­tents i crearà un iti­ne­rari per l’extrem sud de la trama urbana de Sant Pere Pes­ca­dor”.

Una petició antiga del municipi

“El pont actual és estret i no respon a les necessitats”, diu Agustí Badosa, alcalde de Sant Pere Pescador. Badosa recalca que el pla general ja preveu un nou pont i que es tracta d’una petició antiga del municipi, ja que va entrar de regidor el 2007 i la petició ja existia. El 2010 la Generalitat va encarregar un estudi que no es va concretar. Un primer projecte preveia el nou pont aigües avall del nucli (en direcció a la desembocadura), però comportava implicacions mediambientals per la proximitat de l’illa de Carlemany, reserva protegida. Entre altres opcions hi havia un traçat més proper al costat de Castelló d’Empúries i un altre més cap a Torroella de Fluvià.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia