Infraestructures i serveis

Afronten el tram nord de la via verda de Figueres a Verges

Els treballs estan en concurs i avui es tanca el termini de presentació d’ofertes per encarregar-se de les obres

Territori i Sostenibilitat n’assumeix la construcció i els ajuntaments, el manteniment

El Depar­ta­ment de Ter­ri­tori i Sos­te­ni­bi­li­tat de la Gene­ra­li­tat de Cata­lu­nya ja afronta el tram nord de la via verda entre Figue­res i Ver­ges, paral·lela a la car­re­tera C-31, en el tram que enllaçarà Figue­res i Vila­ma­lla. L’obra anirà a càrrec de la Gene­ra­li­tat, que hi des­ti­narà 1.342.026 euros, i seran els ajun­ta­ments de Figue­res, Vila­ma­lla i el Far els que n’assu­mi­ran el man­te­ni­ment. El pro­jecte, glo­bal­ment, vol enllaçar Figue­res amb el Baix Empordà en bici­cleta, i aques­tes obres que s’ini­ci­a­ran enguany cor­res­po­nen al tram més al nord. Avui acaba el ter­mini de pre­sen­tació d’ofer­tes d’empre­ses que es volen encar­re­gar de cons­truir-lo. Les obres dura­ran sis mesos.

El recor­re­gut és el resul­tat, prin­ci­pal­ment, de l’estudi i l’anàlisi dels con­di­ci­o­nants, tant de tipus urbanístic, medi­am­bi­en­tal i hidràulic com pel que fa a pro­pi­e­tats i acces­sos adja­cents. La via verda pro­jec­tada consta de diver­sos trams, asso­ci­ats a dife­rents tipus de via. D’una banda, hi ha la via verda per a via­nants i ciclis­tes, segre­gada del trànsit, que dis­corre per espais natu­rals i bos­cos. En altres trams serà un car­ril via per a ciclis­tes sepa­rat física­ment de la resta de la calçada i, en d’altres, serà una via per a ciclis­tes ados­sada a la calçada. També hi ha alguns trams en què serà una via ciclista senya­lit­zada sobre la vorera.

De sud a nord, aquest tram comença on acaba el car­ril bici, a la GIV-6228, a tocar de la indústria Cahors, a Vila­ma­lla. La via verda dis­cor­rerà per la vorera actual, que s’amplia fins als 2,5 metres, i, un cop tra­ves­sat el pas de l’N-II, con­ti­nua per la GIV-6228. La via haurà de pas­sar per sota del via­ducte exis­tent de la línia del TAV i, una vegada tra­ves­sada la C-31, cre­uarà el riu Manol amb una pas­sa­rel·la apro­fi­tant la fona­men­tació d’un pont que va que­dar en desús i que es va demo­lir. Poste­ri­or­ment, pas­sarà pel marge esquerre del riu Manol i con­ti­nuarà fins a arri­bar sota la línia fer­roviària Bar­ce­lona-Port­bou pel via­ducte exis­tent. Més enda­vant, pas­sarà pel cos­tat del rec del Mal Pas fins al final del tram que va a bus­car el car­ril bici de la ronda Sud de Figue­res.

Les obres pro­jec­ta­des es desen­vo­lu­pen per ter­renys que per­ta­nyen als muni­ci­pis de Vila­ma­lla, el Far d’Empordà i Figue­res. A Vila­ma­lla, afecta 3.185 m² de sòl rústic i 534 m² de sòl urbà, amb un valor d’expro­pi­ació de 7.963 euros. Al muni­cipi del Far d’Empordà, el sòl rústic a expro­piar és de 2.776 m² (amb un valor de 6.940 euros), men­tre que, al muni­cipi de Figue­res, el sòl rústic a expro­piar és de 9.310 m², amb un valor cal­cu­lat de 23.275 euros. En total, s’expro­pi­a­ran 15.805 m², per un valor de 38.178 euros. El cost final de l’obra cal­cu­lat, des­pe­ses gene­rals i bene­fici indus­trial i IVA inclo­sos, és d’1.303.848 euros, als quals cal afe­gir el cost de les expro­pi­a­ci­ons.

LA XIFRA

38.178
euros
és el cost total de les expropiacions, que afecten 15.805 m² entre els municipis de Vilamalla i Figueres.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia