Infraestructures

La retallada atura les obres de la variant de l'Aldea

L'alcalde està pendent que Foment li confirme la informació, però assegura que l'empresa que les executa va deixar de treballar divendres

L'obra podria estar parada fins a un any i mig

La rei­vin­di­cada vari­ant de l'N-340 a l'altura de l'Aldea podria ser una de les obres afec­ta­des per les reta­lla­des pres­su­postàries del govern de l'Estat. Encara no hi ha una con­fir­mació ofi­cial del Minis­teri de Foment, però ahir l'alcalde de l'Aldea, Dani Andreu (ERC), asse­gu­rava que l'empresa que està exe­cu­tant l'obra, pres­su­pos­tada en més de 26 mili­ons d'euros, ha noti­fi­cat a l'Ajun­ta­ment que no con­ti­nuarà els tre­balls perquè “no hi ha més recur­sos econòmics” i “és pos­si­ble que no s'hi des­tine una nova par­tida fins als pres­su­pos­tos del 2012 o el 2013”, va dir Andreu, visi­ble­ment pre­o­cu­pat, perquè si es con­firma aquesta infor­mació les obres esta­ran atu­ra­des més d'un any i mig. De fet, l'empresa adju­di­catària, Sando SA, va ple­gar de l'obra diven­dres pas­sat, segons l'alcalde. En veure aquesta situ­ació el con­sis­tori ha enviat un fax al Minis­teri de Foment perquè els con­firme si l'obra s'atura o no s'atura i quant temps podria estar para­lit­zada per manca de pres­su­post. Fonts de la sub­de­le­gació del Govern, con­sul­ta­des per aquest diari, van dir ahir que des­co­nei­xien si l'obra estava atu­rada o no.

La vari­ant de l'Aldea és un pro­jecte llar­ga­ment rei­vin­di­cat pel muni­cipi i pel con­junt de les Ter­res del'Ebre. Per la tra­ves­sia de l'Aldea diària­ment pas­sen 15.000 vehi­cles i hi hagut diver­sos atro­pe­lla­ments mor­tals. Les obres van començar el maig de l'any pas­sat amb un ter­mini d'exe­cució de tres anys, però prèvia­ment, el 2007, arran de dos acci­dents mor­tals hi va haver diver­ses mani­fes­ta­ci­ons rei­vin­di­ca­ti­ves que es van inten­si­fi­car l'estiu del 2008 per recla­mar l'inici de les obres de manera immi­nent.

L'anunci que ara la vari­ant de l'Aldea queda atu­rada podria pro­vo­car força rebuig al ter­ri­tori i al muni­cipi de l'Aldea, ja que acu­mu­lava bas­tants anys de retard. De fet, l'obra estava avançant a bon ritme, tant, que la sub­de­le­gada del Govern a Tar­ra­gona, Teresa Pallarés, va mani­fes­tar al gener d'enguany que aca­ba­rien abans del pre­vist, i el Minis­teri de Foment s'havia com­promès l'octu­bre de l'any pas­sat a acce­le­rar l'obra perquè estigués fina­lit­zada el 2011.

Peat­ges

D'altra banda, mai més s'ha tor­nat a saber res sobre la boni­fi­cació dels peat­ges de l'AP-7 entre l'Ampo­lla i Amposta, una mesura que el govern català s'havia com­promès a nego­ciar amb el govern de l'Estat.

LA XIFRA

8,3
quilòmetres
és el recorregut de la variant amb un carril per sentit i una calçada de set metres d'amplada.

Llum verd al centre comercial

Tot i el previsible endarreriment de la variant de l'Aldea, l'Ajuntament sí que ha aconseguit que la comissió d'urbanisme de les Terres de l'Ebre li aprovés un ambiciós projecte urbanístic per convertir la zona de davant de l'ajuntament en un centre urbà i comercial. “Només hem hagut de fer una petita modificació del sòl edificable i canviar el traçat d'un carrer”, va afirmar l'alcalde, Dani Andreu. Preveient l'alliberament dels terrenys de l'N-340 i de l'antiga via, el projecte preveu construir una gran plaça central de 4.500 m² davant de l'ajuntament i un pla de millora urbana que obre les portes a la construcció de més de vuit-cents habitatges. Andreu es va mostrar ahir molt satisfet per l'aprovació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.