Infraestructures

infraestructures

les borges del camp

La Generalitat referma el compromís per la variant

El govern fa callar els “escèptics” que creien que els treballs se suspendrien per la crisi

L'obra, que s'estrenarà l'estiu que ve i costarà set milions, evitarà el pas de vehicles per dins del nucli urbà

Fa més de vint anys que els veïns de les Bor­ges del Camp recla­men una vari­ant per fer que els vehi­cles cir­cu­lin per fora el nucli urbà i evi­tar així el trànsit intern, sobre­tot per les molèsties que cau­sen els cami­ons que van i vénen car­re­gats de mate­rial de les pedre­res més pro­pe­res. Ho expli­cava l'alcalde, Joa­quim Cala­tayud, satis­fet que defi­ni­ti­va­ment la volun­tat de la Gene­ra­li­tat hagi estat la mateixa. Així, ahir, el con­se­ller de Política Ter­ri­to­rial i Obres Públi­ques, Joa­quim Nadal, es va des­plaçar a aquesta loca­li­tat per visi­tar les obres –que que­den molt a tocar de l'ermita de la Mare de Déu de la Riera–, i va insis­tir en la seva aposta per aquesta actu­ació, que és “la pri­mera pedra” de la de reforma glo­bal que afecta tota la C-242, que ha de con­nec­tar Reus i Lleida.

Tran­quil·litat, doncs, per als veïns d'aquest muni­cipi, ja que Cala­tayud temia que els tre­balls s'atu­res­sin, quan, en rea­li­tat, pas­sarà tot el con­trari, perquè, segons Nadal, “és una obra vol­guda, desit­jada i recla­mada” pel ter­ri­tori. D'aquesta manera el con­se­ller va fer callar les veus “escèpti­ques”, i va mani­fes­tar que la volun­tat de l'admi­nis­tració cata­lana és “man­te­nir la política inver­sora”.

Es pre­veu que la vari­ant esti­gui llesta l'estiu que ve. Les màqui­nes van començar-hi a tre­ba­llar a final de l'any pas­sat i ja s'ha exe­cu­tat la mei­tat del movi­ment de ter­res i la major part dels ele­ments de dre­natge. La via dis­cor­rerà per l'oest del muni­cipi, con­nec­tarà amb l'N-420, i farà 2,1 quilòmetres de llar­gada, amb car­rils de 3,5 metres i vorals d'un metre. L'empresa Comsa exe­cuta les obres, valo­ra­des en set mili­ons d'euros. Quan la vari­ant sigui ope­ra­tiva, l'Ajun­ta­ment vol recon­ver­tir la car­re­tera que passa pel nucli urbà en una avin­guda.

LA XIFRA

7 milions
d'euros
és el que costa la construcció de la nova variant de les Borges del Camp, que suprimirà el trànsit de vehicles de la C-242 per dins del nucli urbà.

En redacció els projectes de la C-242

el punt

Per la carretera C-242 hi circulen de mitjana, 4.800 vehicles diàriament. I mentre la variant de les Borges del Camp comença a ser realitat, el pilar fonamental de la resta de l'obra, ja s'estan redactant els projectes constructius dels trams entre Alforja i Ulldemolins i de Torrebesses a Ulldemolins. Tot i que les obres es podrien alentir, s'acabaran fent, segons Nadal, i costaran prop de 120 milions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.