Infraestructures

tarragona

Satisfets per l'eliminació dels peatges troncals

La Feat i la Cambra celebren el canvi, tot i el retard de dos anys per aplicar-lo

Satis­facció ahir a les comar­ques tar­ra­go­ni­nes en la pri­mera jor­nada d'eli­mi­nació dels peat­ges tron­cals de l'AP-7 entre Mar­to­rell i València, un canvi que suposa que els con­duc­tors ja no s'hagin d'atu­rar a les bar­re­res situ­a­des a Tar­ra­gona, l'Hos­pi­ta­let de l'Infant i el Ven­drell, ni al peatge del Medi­ter­rani a l'enllaç amb l'AP-2; el paga­ment ja es fa a les sor­ti­des de la via. Tot i que de moment l'estruc­tura dels peat­ges es man­tindrà a l'auto­pista fins que es des­man­te­llin, cosa que obliga els con­duc­tors a reduir la velo­ci­tat en pas­sar-hi, tant la Cam­bra de Comerç com la Fede­ració d'Auto­trans­por­tis­tes de Tar­ra­gona (Feat) van cele­brar ahir els can­vis en el sis­tema de paga­ment.

“És una mesura que arriba amb dos anys de retard segons el pri­mer calen­dari mar­cat amb les con­ces­sionàries, però la valo­rem com un fet molt posi­tiu”, va des­ta­car el direc­tor de la Feat, Josep Lluís Aymat. Des de la fede­ració, de fet, espe­ren que aquest nou pas, afe­git a l'entrada en fun­ci­o­na­ment del ter­cer car­ril entre Salou i el Ven­drell, deixi defi­ni­ti­va­ment en el pas­sat els grans col·lapses cir­cu­la­to­ris a l'AP-7. “La veri­tat és que les con­ces­sionàries han accep­tat aquesta mesura perquè no tenien cap altre remei: no era via­ble man­te­nir l'auto­pista com estava”, va des­ta­car Aymat, que reclama que les con­ces­sionàries adap­tin els preus dels peat­ges al cost de man­te­ni­ment de les auto­pis­tes. “Jo crec que la inversió ja fa temps que està amor­tit­zada”.

El pre­si­dent de la Cam­bra de Comerç de Tar­ra­gona, Albert Abelló, també va cele­brar ahir la des­a­pa­rició dels qua­tre peat­ges tron­cals, que va qua­li­fi­car de “salt qua­li­ta­tiu deci­siu per millo­rar la con­nec­ti­vi­tat” de les comar­ques tar­ra­go­ni­nes i posar fi també a les reten­ci­ons.

Menys llocs de tre­ball

La part nega­tiva de la mesura, però, ha estat l'eli­mi­nació d'una vin­tena de llocs de tre­ball a la con­ces­sionària Acesa, segons UGT, que ho ha denun­ciat a Ins­pecció de Tre­ball.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.