Infraestructures

Lleida

L'aeroport d'Alguaire ja té duana per a mercaderies

Llum verd de l'Agència Tributària per usar l'agència Edullesa del polígon de Lleida

Seria provisional fins que la terminal tingui punt fronterer

La instal·lació pertany a les institucions

Les ins­ti­tu­ci­ons llei­da­ta­nes s'estan posant les piles per obrir noves vies de negoci a l'aero­port de Lleida-Alguaire i el trans­port de mer­ca­de­ries comença a ser fac­ti­ble. Ja hi ha empre­ses interes­sa­des o que volen estu­diar cos­tos.

Per fer-ho i acce­le­rar tràmits per fac­tu­rar les mer­ca­de­ries es podrà uti­lit­zar l'Estació Dua­nera Llei­da­tana, Edu­llesa, situ­ada al polígon El Segre de Lleida.

Es tracta d'una agència cer­ti­fi­cada pel govern de l'Estat, ope­ra­tiva i que és pro­pi­e­tat d'ins­ti­tu­ci­ons llei­da­ta­nes com ara la Pae­ria, la Dipu­tació de Lleida, la Cam­bra de Comerç o Mer­co­lleida.

La seva uti­lit­zació podria ser pro­vi­si­o­nal men­tre la ter­mi­nal de l'aero­port de Lleida-Alguaire no dis­posi del seu propi punt d'ins­pecció fron­te­rer (PIF); la tra­mi­tació pot ser més llarga i pot desa­ni­mar empre­sa­ris que vol­drien ini­ciar a curt ter­mini el trans­port aeri de les seves pro­duc­ci­ons.

La cada vegada més habi­tual expor­tació de pro­duc­tes agro­a­li­men­ta­ris llei­da­tans a països de l'est i del cen­tre d'Europa faci­li­ta­ria que per a una part del trans­port es dei­xes­sin els cami­ons i les car­re­te­res per uti­lit­zar els avi­ons, amb la major rapi­desa que com­por­ta­ria per arri­bar als mer­cats cen­trals i dis­tribuïdors de diver­sos països de des­ti­nació. No obs­tant això, encara s'han d'ava­luar els cos­tos d'aquest nou trans­port.

En la dar­rera reunió de la Taula Estratègica de l'aero­port de Lleida ja es va començar a trac­tar la pos­si­bi­li­tat d'uti­lit­zar Edu­llesa, i l'alcalde de lleida, Àngel Ros, va con­fir­mar que havia fet con­sul­tes amb l'Agència Tri­butària en aquest sen­tit. Ros va afir­mar que el dele­gat a Lleida de l'Agència Tri­butària li havia con­fir­mat que seria pos­si­ble. Per tant, en una pro­pera tro­bada de la taula s'abor­darà ja amb més con­creció aquest pas més per diver­si­fi­car l'ope­ra­ti­vi­tat de l'aero­port.

L'objec­tiu seria que els pri­mers avi­ons de mer­ca­de­ries pogues­sin enlai­rar-se des d'Alguaire l'estiu que ve, segons Ros.

Edu­llesa té una acti­vi­tat més aviat baixa. Es va inau­gu­rar el juliol del 1986 i ha tin­gut alts i bai­xos i can­vis en l'acci­o­na­riat, tot i que les ins­ti­tu­ci­ons s'hi han man­tin­gut. També ha rebut quei­xes per un horari escàs o manca de pres­ta­ci­ons per a la cer­ti­fi­cació de deter­mi­na­des mer­ca­de­ries. Tot i això, el 2009 va moure 40,6 mili­ons de qui­los en expor­ta­ci­ons i un milió en impor­ta­ci­ons. Tot ple­gat amb un valor de 48,1 mili­ons d'euros. Els ingres­sos d'Edu­llesa van ser d'uns 37.000 euros, simi­lars als del 2008.

LA XIFRA

48,6
milions d'euros és el valor facturat
de les exportacions i importacions revisades per la duana de Lleida el 2010.

Nous negocis i companyies aèries

La crisi en el cas de Pyrenair, la baixa ocupació a Vueling o les exigències econòmiques inassumibles de Ryanair han deixat els vols turístics entre ciutats sota mínims. Només Air Nostrum farà aquest estiu vols a les Balears. Es busquen altres companyies aèries, però el mercat és reticent per un petit i desconegut aeroport. No obstant això, s'obren noves vies i oportunitats de negocis amb els operadors turístics i vols xàrter. Ja hi ha un acord signat amb Thomas Cook-Nielson per portar esquiadors al Pirineu l'hivern que ve procedents de la Gran Bretanya i les converses estan molt avançades amb operadors similars de països de l'Est. Una tercera via seran les mercaderies i una quarta la localització d'empreses de serveis, manteniment i formació a l'entorn de la terminal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.