Infraestructures

vallès occidental

Castellbisbal vol celeritat en l'obra d'enllaç de l'A-2 i l'AP-7

El Ministeri de Foment admet que els treballs es desenvolupen a un ritme lent i que no es veuen

L'Ajuntament vol que s'incorporin partides al pressupost perquè no es tornin a parar

Un any després que el Minis­teri de Foment reprengués les obres de l'enllaç entre l'A-2 i l'AP-7, a l'altura de Cas­tell­bis­bal, tor­nen a sen­tir-se veus que recla­men més cele­ri­tat en els tre­balls i que el govern esta­tal com­pleixi la data d'aca­ba­ment, pre­vista per al 2014. Els pri­mers a fer-ho han estat els mem­bres del nou equip de govern de Cas­tell­bis­bal (PSC-CiU), que es van reu­nir dimarts amb el direc­tor d'obra de Foment, Ramon Jua­nola, i amb els res­pon­sa­bles dels tre­balls de cons­trucció de l'enllaç de 2,4 quilòmetres que comprèn un via­ducte de 850 metres per superar l'auto­pista A-2, dos rius i sis línies fer­roviàries.

I la demanda va ser més explícita tenint en compte que en la tro­bada van sen­tir que els tre­balls s'esta­ven fent a un ritme lent i que en els dar­rers mesos les fei­nes s'havien cen­trat en aspec­tes tècnics i interns i no es veia cap movi­ment extern en l'obra.

Tam­poc no se sap encara quan es repren­dran les fei­nes amb més cele­ri­tat, ja que estarà en funció del pres­su­post que s'assigni per als pròxims anys. El con­sis­tori de Cas­tell­bis­bal recorda que s'ha exe­cu­tat el 70% del pres­su­post de l'obra, però tem que es pugui pro­duir una altra para­lit­zació com la que ja va pas­sar l'estiu de l'any pas­sat, quan es va incloure en el paquet d'obres afec­ta­des per la reta­llada de 6.400 mili­ons del pres­su­post del 2011.

Però la indig­nació va anar crei­xent entre els alcal­des del Vallès Occi­den­tal i el Baix Llo­bre­gat quan a l'agost també va que­dar fora de les obres res­ca­ta­des de la pri­mera tiso­rada, i més quan recor­da­ven que aquesta era una demanda de l'any 1998 i que el més com­pli­cat, la cons­trucció dels pilars del pont, ja estava fet i només fal­tava rema­tar l'obra.

Les quei­xes for­mals envi­a­des a Foment, l'ofe­ri­ment de medi­ació de l'ales­ho­res con­se­ller, Joa­quim Nadal, van aca­bar tenint efecte quan el secre­tari d'estat d'Infra­es­truc­tu­res, Víctor Morlán, va noti­fi­car als alcal­des de Cas­tell­bis­bal, Rubí, Ter­rassa, el Papiol, Pallejà, Cor­bera de Llo­bre­gat i Sant Andreu de la Barca, en una reunió a la dele­gació del govern esta­tal a Bar­ce­lona, que es repren­drien les obres imme­di­a­ta­ment, però recu­pe­rant el pro­jecte ori­gi­nal per aba­ra­tir-ne el cost.

Calen­dari en l'aire

La data per aca­bar l'enllaç s'esti­mava que seria el 2013, però ara Foment ha tor­nat a endar­re­rir un any el calen­dari. Des de Cas­tell­bis­bal s'asse­gura que con­ti­nu­a­ran pres­si­o­nant perquè el govern esta­tal pri­o­ritzi la inclusió de par­ti­des en el pres­su­post i que aquest s'aprovi ràpida­ment perquè les obres no es tor­nin a para­lit­zar.

LA XIFRA

850
són els metres
del pont que travessa l'autopista A-2 i sis línies ferroviàries que inclou la construcció de l'enllaç.

LA DATA

1998
És l'any d'inici
de les reivindicacions dels municipis vallesans i del Baix Llobregat perquè fessin aquesta obra.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.