Infraestructures

Els preus no seran abusius

Els bitllets del TAV seran entre un 30 i un 50% més cars que els de mitjana distància entre Figueres, Girona i Barcelona

Renfe va anun­ciar ahir els preus dels bit­llets dels trens d'alta velo­ci­tat de la línia entre Bar­ce­lona, Girona i Figue­res, i ja els va posar a la venda. En gene­ral, hi ha un aug­ment sig­ni­fi­ca­tiu res­pecte de l'actual ser­vei de roda­lies i mit­jana distància, però les diferències no seran tan desor­bi­ta­des com s'havia temut en algun moment. Per exem­ple, i pre­nent com a referència el bit­llet sen­zill, anar de Girona a Bar­ce­lona en TAV serà un 49% més car que fer-ho en mit­jana distància, i un 34% si se surt de Figue­res. En el cas dels regi­o­nals, les diferències es dupli­quen. La durada del tra­jecte serà de 37 minuts entre Girona i Bar­ce­lona, 53 minuts entre Figue­res i Bar­ce­lona i 14 minuts entre Girona i Figue­res. Quant als abo­na­ments, amb els quals el preu del tra­jecte s'aba­ra­teix, es pot optar per una tar­geta de deu viat­ges o bé per un abo­na­ment de cin­quanta, si bé el temps per gas­tar-los serà menor que en els ser­veis con­ven­ci­o­nals actu­als. Així, els deu viat­ges s'hau­ran de fer en vuit dies com a màxim, i els cin­quanta, en trenta.

D'altra banda, els nou trens que hi haurà en dies labo­ra­bles arri­ba­ran també fins a l'estació d'Atocha de Madrid, amb atu­rada a Sara­gossa. El preu serà de 126 euros per tra­jecte des de Girona i 128 des de Figue­res fins a Madrid, però durant tres mesos hi haurà una pro­moció per menys de 40 euros el viatge. A més, hi haurà dos trens dia­ris que faran la con­nexió amb el TAV de la SNCF que va fins a París. Tots aquests nous ser­veis els comer­ci­a­lit­zarà Renfe, una part com a TAV i una altra com a Avant, i s'haurà de reser­var la plaça. Els trens tin­dran capa­ci­tat per a 397 per­so­nes, i el per­cen­tatge cor­res­po­nent a cada ser­vei es defi­nirà en funció de la demanda. Final­ment, el tren Costa Brava s'atu­rarà ara a Bar­ce­lona tret dels com­bois de diven­dres i diu­menge.

Can­vis a par­tir de l'abril

A par­tir de l'abril es pre­veu que es posa­ran en ser­vei els trens inter­na­ci­o­nals que ani­ran de Bar­ce­lona a París sense haver de fer trans­bord a Figue­res. Des de Renfe es va dir ahir que això impli­carà alguns can­vis en els hora­ris anun­ci­ats ara en funció de com es pla­ni­fi­quin els nous ser­veis, que es ges­ti­o­na­ran jun­ta­ment amb la SNCF.

Per ara, el que no es tocarà seran els trens de mit­jana distància i regi­o­nals de la línia de Bar­ce­lona a Port­bou, en espera de la reacció dels usu­a­ris. Des de la Gene­ra­li­tat es va lamen­tar ahir que hi ha ser­veis del TAV que coin­ci­dei­xen amb els del tren con­ven­ci­o­nal –amb la qual cosa es dobla l'oferta en deter­mi­na­des fran­ges horàries– i que Renfe no va accep­tar una reunió per evi­tar dis­fun­ci­ons com aquesta.

Els usuaris, a l'expectativa

Molts usuaris van mostrar ahir confusió pels preus i les condicions dels abonaments. En tot cas, des de l'agrupació d'usuaris de la línia de Girona, la portaveu Marian Riembau va lamentar que les condicions dels abonaments no són rendibles per als viatgers habituals: “El TAV sembla que està més pensat per agafar clients nous que no pas per aconseguir un transvasament dels actuals.” Riembau creu que el fet que no s'hagin organitzat connexions amb Girona i Figueres des de les estacions secundàries com ara Flaçà i Caldes, i que a Barcelona només hi hagi aturada a l'estació de Sants, farà que molts usuaris continuïn utilitzant el tren convencional: “El TAV és una millora important, però serà una opció més que per a molta gent no serà atractiva.” En aquest sentit, assegura que estan a l'expectativa del que pugui passar més endavant amb la reorganització dels serveis d'alta velocitat i el tren convencional, i considera que un dels punts forts del TAV serà el compliment dels horaris establerts.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.