Infraestructures

L'enllaç de l'N-II a l'AP-7 a Fornells, fet aquest mes

Els treballs estan a la recta final i el tram gratuït d'autopista creixerà des de Fornells a Girona nord

Tota la circumval·lació s'acabarà en mig any

El nou enllaç viari que unirà l'actual N-II a For­nells de la Selva amb l'auto­pista AP-7 estarà aca­bat aquest mateix mes. Aquesta és la pre­visió que manté la con­ces­sionària Aber­tis, que va garan­tir ahir que les obres d'aquesta con­nexió entre aquests dos eixos via­ris es pre­veu que s'aca­bin dins d'aquest mes de juliol.

Després només fal­tarà que el Minis­teri de Foment doni el vis­ti­plau cor­res­po­nent perquè es pugui obrir la cir­cu­lació d'aquest nou ramal que con­nec­tarà l'N-II fins a l'auto­pista. Les obres en aquest sec­tor de For­nells de la Selva van començar a prin­cipi de l'any 2012 i són un pas més per con­fi­gu­rar la nova vari­ant viària de la ciu­tat de Girona, que s'aca­barà de com­ple­tar a prin­cipi del 2014, quan s'acabi l'enllaç a Vila­de­muls.

La con­nexió serà directa des de l'N-II. Des d'on s'acaba el tram des­do­blat d'aquesta via s'ha con­fi­gu­rat el nou vial de con­nexió. Fonts d'Aber­tis adme­ten que les abun­dants plu­ges dels últims mesos han per­ju­di­cat una mica el ritme dels tre­balls i han endar­re­rit les pre­vi­si­ons ini­ci­als, per bé que el calen­dari no s'ha vist afec­tat de manera greu. Actu­al­ment ja està aca­bat l'entra­mat resul­tant a la zona per per­me­tre el nou enllaç, així com man­te­nir l'accés cap al polígon indus­trial de For­nells i l'entrada fins ara habi­tual pel sud de Girona. Per com­plir la pre­visió d'Aber­tis es tre­ba­lla a con­tra­re­llotge al sec­tor, amb molts ope­ra­ris i un gran movi­ment de cami­ons i per­so­nal. De fet, la calçada cen­tral del nou vial de con­nexió ja té diver­sos asfalts apli­cats, però encara hi ha reme­na­ment de ter­res en l'exe­cució de pas­sos de fauna i cana­lit­za­ci­ons d'aigua.

En aques­tes set­ma­nes caldrà ins­tal·lar les tan­ques, que ahir encara no esta­ven ins­tal·lades, en el sec­tor més visi­ble des de la mateixa car­re­tera. Durant les obres d'exe­cució d'aquest enllaç, els con­duc­tors que uti­lit­zen habi­tu­al­ment la car­re­tera han estat objecte de diver­ses des­vi­a­ci­ons cap a un cos­tat o un altre per per­me­tre l'evo­lució dels tre­balls en els ter­mi­nis esta­blerts.

La nova con­nexió per­metrà que els con­duc­tors puguin cir­cu­lar per la mateixa vari­ant de Sant Daniel com feien fins ara o aga­far el nou vial que els con­nec­tarà direc­ta­ment amb l'auto­pista, ja que podran cir­cu­lar de manera gratuïta per l'AP-7 i esco­llir si volen bai­xar a Girona sud, al sec­tor de Salt, a Girona oest, a la zona de Domeny, o a Girona nord, a Sant Julià de Ramis. Més enda­vant, el tram gratuït s'ampliarà fins a Vila­de­muls, on s'està cons­truint un altre enllaç.

Bene­fi­cis de la con­nexió

Des del muni­cipi de For­nells de la Selva s'espera que la con­nexió directa amb l'auto­pista pugui repor­tar noves inver­si­ons al muni­cipi per la faci­li­tat d'accés, així com per la millora amb les con­ne­xi­ons viàries més pro­pe­res. També la ciu­tat de Girona espera que la faci­li­tat d'accés a la ciu­tat des d'una de les tres sor­ti­des que té ara la capi­tal giro­nina per­meti incre­men­tar el nom­bre de viat­gers i turis­tes que s'atu­ren a la ciu­tat de Girona.

07.2013
Abertis
preveu acabar les obres de l'enllaç a Fornells cap a l'autopista.

La circumval·lació, a l'inici del 2014

Dani Vilà

La nova circumval·lació de la ciutat de Girona es completarà totalment a principi de l'any 2014. Des de l'empresa Abertis es manté que les obres del nou peatge al terme de Vilademuls està previst que s'acabin cap a final d'any o principi de l'any que ve. Aquest enllaç s'està executant en una zona propera al restaurant i hotel de la Sausa i a tocar d'una gasolinera propera, ara abandonada, que permetrà l'accés a l'autopista en aquest punt per als vehicles que circulin per l'N-II i que puguin transitar de manera gratuïta fins a la sortida de Fornells, on es podrà tornar a agafar l'N-II.

Els conductors que aquestes últimes setmanes hagin circulat per l'autopista en aquest punt ja hauran pogut comprovar que s'està executant el pont per sobre de la infraestructura viària que permetrà l'enllaç dels vehicles cap a l'N-II. En aquest cas, l'obra va començar amb una mica més de retard del que es preveia, ja que va ser l'última que va aprovar el ministeri i per aquest motiu també s'acabarà més tard que la resta del projecte. Tampoc hi han ajudat les abundants pluges durant l'hivern i la primavera, que han endarrerit un pèl els terminis previstos.

El Ministeri de Foment es va veure obligat a refer el projecte d'aquesta sortida en quedar aturades les obres de desdoblament de l'N-II i no es va desencallar fins al febrer de l'any passat i es va licitar per 21,7 milions d'euros. Fonts del govern estatal a Girona asseguren que es treballa en el sector per poder complir amb els terminis previstos. De fet, des de l'N-II ja es pot comprovar que l'enllaç a Vilademuls cap a l'autopista també pren forma per configurar aquest nou enllaç.

Tota la circumval·lació des de Vilademuls fins a Fornells esdevindrà així l'autèntica variant de la ciutat de Girona i, per això, es va procedir a ampliar tot aquest tram d'autopista fins als quatre carrils per sentit per garantir que es pugui fer front a l'augment del trànsit que suposarà el doble enllaç cap a l'autopista.

Impacte

Seguiment dels canvis de mobilitat a tota la ciutat de Girona

Des de l'Ajuntament de Girona es farà un seguiment dels canvis que pot suposar l'entrada en funcionament primer de l'enllaç de Fornells cap a l'autopista i, posteriorment, l'enllaç a Vilademuls. Des de l'àrea de Mobilitat de Girona ja es va anunciar el mes de març, quan es va posar en marxa la nova sortida a Girona oest –al sector de Taialà–, que calia veure com els conductors modificaven els hàbits. Per això, caldrà veure si quan s'acabi totalment la circumval·lació a Girona per l'autopista hi haurà gaires més vehicles que facin servir la nova sortida per dirigir-se cap al centre. De moment, ni el govern municipal ni els veïns del sector de Taialà, Domeny i Fontajau han detectat un increment preocupant del trànsit al sector amb la nova sortida de l'autopista. Des de l'Ajuntament de Girona també es considera que cal tenir en compte que a l'entrada nord de la ciutat també es preveu posar en marxa el nou pont sobre el Ter, al sector de l'hospital Josep Trueta, i això pot suposar canvis en la mobilitat habitual de la ciutat.

Aniversari

La variant de Sant Daniel compleix vint anys

L'execució de la nova circumval·lació viària a la ciutat de Girona arriba aquest 2013, quan la variant de Sant Daniel ha complert dues dècades des que es va posar en marxa. El 27 de març del 1993 es feia la inauguració de la variant, que travessava part de la vall de Sant Daniel i amb gairebé 17 quilòmetres permetia anar des de Medinyà fins a Fornells sense creuar pel centre de la ciutat. Un projecte molt controvertit i que va generar diversos moviments ciutadans contraris i gran tensió política també al consistori. Ara, dues dècades després, l'autopista serà la circumval·lació, com ja demanaven alguns grups fa vint anys.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.