Infraestructures

CiU demana dos nous accessos a l'AP-7 a Tarragona

Un es faria al Mèdol i l'altre a l'Arboç per descongestionar l'N-340

Presenten una proposta al Congrés per demanar la gratuïtat de les autopistes mentre no s'acabin els trams de l'A-7

Una solució “ràpida i poc cos­tosa” per con­tri­buir a des­con­ges­ti­o­nar l'N-340 al pas pel Tar­ra­gonès i el Baix Penedès i posar punt final als col·lapses que es creen a par­tir de la punta de la Móra, entre Tar­ra­gona i Alta­fu­lla, en aca­bar-se l'únic tram de l'auto­via gratuïta A-7 en fun­ci­o­na­ment. Els dipu­tats de CiU al Congrés dels Dipu­tats per Tar­ra­gona, Jordi Jané i Martí Bar­berà, han pre­sen­tat una pro­po­sició no de llei que es debatrà aquest any en la comissió de Foment en què dema­nen la cre­ació de dos nous acces­sos a l'AP-7 apro­fi­tant punts on l'auto­pista és paral·lela a l'N-340 i on ja hi ha àrees de ser­vei.

El pri­mer se situ­a­ria a l'àrea del Mèdol, coin­ci­dint amb el punt on s'acaba el des­do­bla­ment gratuït de l'N-340 entre Van­dellòs i Tar­ra­gona. El segon, al terme muni­ci­pal de l'Arboç, al punt on hi ha l'àrea de ser­vei del Penedès, i aju­da­ria a des­con­ges­ti­o­nar la car­re­tera per als usu­a­ris del Baix Penedès.

Peat­ges gratuïts

En la mateixa pro­po­sició no de llei, CiU insis­teix
a dema­nar la gratuïtat dels trams de l'AP-7 entre Tar­ra­gona i Vila­franca del Penedès, i entre l'Hos­pi­ta­let de l'Infant i Ull­de­cona men­tre no s'hi cons­tru­ei­xin els nous trams de l'A-7 com a alter­na­tiva gratuïta, una petició que ja van fer l'any pas­sat els alcal­des del Tar­ra­gonès en vista dels col·lapses que es pro­du­ei­xen cada cap de set­mana a l'N-340.

“La demar­cació de Tar­ra­gona és una de les més con­ges­ti­o­na­des pel que fa al trànsit de vehi­cles. I som un ter­ri­tori cap­da­van­ter, amb pro­jec­tes que fan que neces­si­tem una A-7 com­pleta”, va mani­fes­tar ahir el dipu­tat Jordi Jané amb referència a ini­ci­a­ti­ves com ara Bar­ce­lona World o la nova àrea de Fer­rari a Port Aven­tura, o l'acti­vi­tat crei­xent del port i el polígon petroquímic.

CiU va fer una crida també perquè es tin­guin en compte les al·lega­ci­ons del ter­ri­tori als nous trams de l'A-7 ja en estudi, espe­ci­al­ment a Cam­predó (Tor­tosa) i al Baix Penedès.

LA FRASE

No estem demanant inversió en un territori sense dinamisme. Necessitem l'A-7 i l'A-27 completes
Jordi Jané
Diputat de CiU al Congrés dels Diputats per Tarragona

Expropiacions pendents de pagar

L'altra gran infraestructura viària pendent de ser executada completament a la demarcació de Tarragona és l'autovia A-27, que ha d'unir Tarragona i Montblanc, i, fins i tot, en una segona fase arribar fins a Lleida. “És un cas d'incompliment escandalós”, va assegurar ahir Jané.

CiU va denunciar que,
a banda del retard en la construcció de la nova carretera, l'Estat té encara pendents de pagament una gran part de les expropiacions. En concret, 5,9 milions d'euros segons les dades de Foment el mes de març passat, sense que hi hagi un calendari per al seu pagament. “Està afectant molt famílies que no reben els diners que els pertoquen”, va denunciar Martí Barberà.

En relació amb l'A-27, CiU ha presentat una segona proposició no de llei en què se sumen a les múltiples peticions del territori per fer gratuïta l'AP-2 entre Montblanc
i Lleida un cop hi arribi l'A-27. A banda, i igual que fan amb l'autovia A-7, reclamen un calendari concret d'execució de la nova infraestructura en vista de les “evasives” rebudes fins ara del govern.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia