Infraestructures

Llum verd a les obres entre Sils i Maçanet de l'N-II

Foment adjudica amb cinc mesos de retard aquest tram, aturat des del 2008

Rubau SA té 40 mesos per fer l'obra

El BOE va publi­car final­ment ahir l'adju­di­cació d'un dels qua­tre pro­jec­tes de l'N-II que la minis­tra Pas­tor havia promès que s'adju­di­ca­rien el juliol pas­sat. Es tracta del tram més impor­tant i és un dels que està empan­ta­ne­gats des de fa anys, el Sils-Maçanet, on les obres es van atu­rar l'octu­bre del 2008, quan l'UTE adju­di­catària va renun­ciar a fer-les després que uns can­vis fes­sin enca­rir-les més d'un 20%.

Foment ha adju­di­cat el des­do­bla­ment a l'empresa giro­nina Cons­truc­ci­ons Rubau SA perquè ha fet “l'oferta econòmica més avan­tat­josa”, segons el BOE d'ahir. Foment havia tret a lici­tació el tram per 31.411.305 euros, però l'Estat aca­barà pagant un 32% menys, ja que el con­tracte amb Rubau és per 21.293.723.

Segons el BOE en què es va anun­ciar la lici­tació del pro­jecte, el ter­mini d'exe­cució és de 40 mesos.

Només 2,7 quilòmetres

El pro­jecte actual de con­versió de l'N-II en l'auto­via A-2 entre Sils i Maçanet només inclou 2,7 quilòmetres, ja que s'acaba a l'enllaç amb Vidre­res (C-35 i AP-7). El motiu és que Foment no vol con­ti­nuar des­do­blant més cap al sud.

El pro­jecte inclou dues calçades –una per sen­tit– de dos car­rils de tres metres i mig, amb vorals exte­ri­ors de dos metres i mig i inte­ri­ors d'un metre. A banda de l'enllaç final amb la C-35 i l'AP-7 (que té pro­jecte propi, amb un cost pre­vist de 16,6 mili­ons, ja que inclourà una impor­tant remo­de­lació), en aquest tram hi ha l'enllaç ele­vat amb la C-63 (per anar cap a Sils i Vidre­res), que es man­tindrà amb la seva tipo­lo­gia actual, si bé es pre­veu millo­rar el ramals a la nova secció de la futura auto­via. D'altra banda, es faran tres via­duc­tes per superar les rie­res dels Pins, rec Clar i rec Sor­rer, un pas infe­rior i tres murs.

Tram final al Cal­des-Sils

La intenció del minis­teri sem­pre ha estat la de començar en el tram Sils-Maçanet quan s'aca­bes­sin les obres en el con­tigu de Cal­des-Sils, on s'estan aca­bant els tre­balls ini­ci­ats l'octu­bre del 2012, que havien de durar 15 mesos.

LA XIFRA

21,3
milions
és el que costarà el tram, tret a licitació per 31,4. Rubau va fer “l'oferta econòmica més avantatjosa”.

Tres projectes pendents més

El projecte de desdoblament en autovia al tram Sils-Maçanet es va treure a licitació el 10 de gener passat juntament amb tres projectes més de l'N-II. La ministra Pastor va prometre que tots quatre s'adjudicarien al juliol i que les obres començarien abans d'acabar l'any. Ahir finalment un dels quatre va rebre el llum verd definitiu. Els altres tres encara estan pendents que surti l'adjudicació dels treballs al BOE. Es tracta del projecte de desdoblament per duplicar la calçada al tram Orriols-Vilademuls –empantanegat des del 2010–; les millores dels enllaços de Pontós i Garrigàs, i les millores dels enllaços de Tordera.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia