Administracions

Instal·laran sensors a la Part Alta de Tarragona per saber el trànsit real

El nombre de vehicles que passen pel nucli antic s'ha reduït en dos anys un 67%

L'objectiu és detectar les hores més problemàtiques en l'itinerari obert

L'Ajun­ta­ment de Tar­ra­gona té en fase d'estudi un pro­jecte per ins­tal·lar dos sen­sors de manera contínua per tal de saber el trànsit real de vehi­cles al barri de la Part Alta –nom amb què es coneix el nucli antic de la ciu­tat– i detec­tar qui­nes són les hores del dia que pre­sen­ten més pro­ble­mes de mobi­li­tat. El pro­jecte es farà en col·labo­ració amb el pla de smart city en marxa a la ciu­tat, i amb la col·labo­ració també de la URV, i afec­tarà dos punts del barri: el por­tal de Sant Antoni i el car­rer Sali­nes.

Aquests dos punts són, res­pec­ti­va­ment, l'entrada i sor­tida al barri per als vehi­cles que seguei­xen l'iti­ne­rari obert, és a dir, el que està obert a tots els cot­xes. La resta de car­rers de la Part Alta estan reser­vats per als resi­dents després de la implan­tació del nou pla de mobi­li­tat del barri, ara fa dos anys. “Seran ele­ments res­pec­tu­o­sos en tot moment amb el patri­moni i que ofe­ri­ran infor­mació de manera con­ti­nu­ada, i no de forma pun­tual com s'ha fet fins ara”, va expli­car ahir la regi­dora de Mobi­li­tat, Begoña Flo­ria.

La infor­mació que apor­tin aquests sen­sors ser­virà per millo­rar les polítiques de mobi­li­tat al barri, on, segons Flo­ria, la com­bi­nació de l'iti­ne­rari obert amb els reser­vats per a resi­dents ha tin­gut un bon efecte dis­su­a­siu. “Hem acon­se­guit pas­sar de 6.000 vehi­cles al dia a tan sols 2.000 en dos anys”, va des­ta­car, fent referència a una ava­lu­ació feta abans de l'estiu pas­sat.

Pri­o­ri­tats del 2015

La ins­tal·lació dels sen­sors, encara en fase d'estudi, és un dels pro­jec­tes prin­ci­pals de l'àrea de Mobi­li­tat per l'any vinent, en què també està pre­vista la posada en marxa d'un car­ril bici a la ram­bla Nova, que, en prin­cipi, només es deli­mi­tarà amb pin­tura i no de manera segre­gada. “L'objec­tiu és fer que les bici­cle­tes bai­xin a la calçada, ja que la majo­ria cir­cu­len per la vorera per por dels cot­xes”, va avançar l'edil.

D'altra banda, el pri­mer tri­mes­tre està pre­vist que es reor­ga­nitzi el ser­vei d'auto­bu­sos amb els bar­ris de Lle­vant, ope­ració en què es vol fer arri­bar també el ser­vei fins a l'estació de tren d'Alta­fu­lla, en terme de Tar­ra­gona, i que dóna ser­vei a algu­nes urba­nit­za­ci­ons de la ciu­tat.

LA XIFRA

4.000
vehicles menys
al dia passen ara per la Part Alta que fa dos anys, quan es va implantar el nou pla de mobilitat.

LA FRASE

Ens permetrà saber les hores amb entrada de més vehicles i les hores més problemàtiques
Begoña Floria
Regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Tarragona


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia