Infraestructures

Campdevànol exigeix un radar a l'entrada sud

És un tram en què sovint no es respecta el límit de velocitat de 50 km per hora i sovint hi ha atropellaments

L'Ajun­ta­ment de Camp­devànol ha exi­git al Minis­teri de Foment que ins­tal·li urgent­ment un radar “dis­su­a­siu” a l'entrada sud del poble. El motiu és que diu­menge de la set­mana pas­sada, al matí, un cotxe va atro­pe­llar un menor d'edat, veí de Camp­devànol, que va haver de ser tras­lla­dat a l'hos­pi­tal Josep Tru­eta de Girona. Es dóna el cas que en aquest tram de l'N-260 hi ha hagut un munt d'atro­pe­lla­ments, com a mínim, dos de mor­tals. L'alcalde, Joan Manso, asse­gura: “Bata­lla­rem al màxim per acon­se­guir aques­tes mesu­res de segu­re­tat.”

El més recent

Aquest acci­dent es va pro­duir al vol­tant de les 12 del mig­dia. El noi estava espe­rant per tra­ves­sar just on hi ha un semàfor, però el gos que duia se li va esca­par i un cotxe que pas­sava els va atro­pe­llar. El noi es va fer feri­des al cap i, per aquest motiu, va haver de ser tras­lla­dat en ambulància a l'hos­pi­tal Josep Tru­eta de Girona. El noi està bé i no es pateix per la seva vida.

L'acci­dent, però, ha ser­vit per tor­nar a acti­var totes les alar­mes per la peri­llo­si­tat d'aquest tram de l'N-260. Manso recorda que és “un punt negre en què, des de fa anys, hi ha molts acci­dents”, i el semàfor que s'hi va ins­tal·lar “està en un canvi de rasant en què la visi­bi­li­tat és molt com­pli­cada” afe­geix.

Tram urbà

Es tracta d'un tram urbà on la velo­ci­tat màxima està fixada en 50 km/h “però com que es tracta d'una car­re­tera naci­o­nal, la gent no té la con­cepció que està tra­ves­sant un muni­cipi”, diu Manso, “i sovint hi pas­sen a molta velo­ci­tat”.

El 2010 arran d'un atro­pe­lla­ment mor­tal en aquesta zona van posar un altre semàfor i un pas de via­nants a pocs metres del punt de l'últim acci­dent “però no ha aca­bat de solu­ci­o­nar el pro­blema”. Per tot ple­gat, l'Ajun­ta­ment insis­tirà per acon­se­guir un radar per evi­tar més acci­dents i atro­pe­lla­ments “però en haver-ho de dema­nar al Minis­teri de Foment, tot es com­plica i s'allarga més”.

La gent que creua aquesta car­re­tera és la que viu a la zona del Raval de Camp­devànol, que tot i no ser un barri gaire poblat hi viuen diver­ses famílies.

LA DATA

2010
és l'any
en què es va instal·lar un semàfor en aquest tram, considerat un punt negre.

LA FRASE

Com que es tracta d'una carretera nacional, no es percep que s'està travessant un municipi
Joan Manso
ALCALDE DE CAMPDEVÀNOL


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia