Infraestructures

Pacte per acordar els accessos al port de Premià

El govern municipal, l'empresa concessionària i la plataforma ciutadana es donen tres mesos per negociar

El resultat es portarà a les administracions pertinents i les reunions començaran dilluns

Nou capítol en la reso­lució del con­flicte sobre el nou port de Premià de Mar. I és que el govern muni­ci­pal, la pla­ta­forma cívica Premià Port i la con­ces­sionària de la infra­es­truc­tura marítima de la població, Marina Port Premià SL, han arri­bat a un pacte per inten­tar acor­dar els futurs acces­sos a la nova infra­es­truc­tura portuària. A grans trets, un dels punts que gene­ren més con­trovèrsia és la rotonda que l'actual pro­jecte pre­veu cons­truir sobre la car­re­tera N-II a l'altura del barri de Can Pou, que con­nec­ta­ria amb una via de doble sen­tit que cre­ua­ria l'actual riera, con­si­de­rada zona inun­da­ble.

Pel que fa als ter­mi­nis, els tres actors es donen un temps de tres mesos per par­lar-ne i per reme­tre els acords a les admi­nis­tra­ci­ons per­ti­nents que tenen com­petència en aquests àmbits. De fet, per aquest dilluns ja hi ha pre­vista la pri­mera tro­bada. “Deba­trem el que l'Ajun­ta­ment pugui deci­dir, però el que no farem és enga­nyar la gent”, va expli­car l'alcalde de Premià de Mar, Miquel Buch (CiU), que va posar l'accent en el fet que els acords “hau­ran d'estar sub­jec­tes a la nor­ma­tiva legal”. Buch, a més, va pun­tu­a­lit­zar que, en molts aspec­tes, són d'altres admi­nis­tra­ci­ons les que en tenen les com­petències. L'alcalde hi va afe­gir que durant un mes també es podran bus­car acords sobre els usos del futur port.

Per la seva banda, Raúl Barea, mem­bre de la pla­ta­forma Premià Port, va expres­sar el sen­ti­ment “agre­dolç” per la manera com s'està duent a terme tot l'assumpte. “D'una banda, tenim bones sen­sa­ci­ons perquè for­ma­rem part del debat, però també estem desil·lusi­o­nats perquè no hem acon­se­guit les rei­vin­di­ca­ci­ons.” Barea va cen­trar aques­tes deman­des a “poder enge­gar un procés par­ti­ci­pa­tiu en les con­di­ci­ons pre­sen­ta­des” i a “poder parar l'apro­vació del pla espe­cial del port fins a poder deba­tre a fons qüesti­ons com ara l'impacte ambi­en­tal que cau­sarà, com afec­tarà la mobi­li­tat i quin model comer­cial de poble es vol”.

Aprovada la modificació del pla especial

Paral·lelament, el ple de Premià de Mar va aprovar la modificació del pla especial d'ordenació del port, mitjançant el qual s'incrementa la superfície de dos dels locals comercials que s'hi han previst fins als 1.300 m². El punt va rebre els vots a favor de l'equip de govern (CiU i el PSC), Ciutadans, ERC i el PP, mentre que Crida Premianenca i la Coalició d'Esquerres hi van votar en contra. Va ser un ple carregat de tensió, sobretot en els moments finals, amb enfrontament entre una part del públic i el govern.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia