Infraestructures

A Sant Feliu es proposa integrar un tram de via

Un altre muni­cipi de l'àrea metro­po­li­tana afec­tat pel traçat fer­ro­vi­ari és Sant Feliu de Llo­bre­gat. En el cas de la capi­tal del Baix Llo­bre­gat, Foment pro­posa una solució que impli­ca­ria la inte­gració d'un tram reduït de la via de la línia 4 de roda­lies de Renfe a la ciu­tat per tal de supri­mir el pas a nivell de la loca­li­tat. El secre­tari gene­ral d'Infra­es­truc­tu­res, Manuel Niño, va pre­sen­tar dimarts la pro­posta a l'alcalde del muni­cipi, Jordi San José, i al direc­tor gene­ral d'Infra­es­truc­tu­res de Mobi­li­tat Ter­res­tre de la Gene­ra­li­tat, Xavier Flo­res, en el marc de la comissió de segui­ment del pro­to­col sig­nat el 2006 entre les tres parts per fer sub­terrània la línia al muni­cipi.

La demanda per fer-la sub­terrània data dels vui­tanta i en els dar­rers anys s'havien ela­bo­rat diver­ses alter­na­ti­ves per supri­mir el pas a nivell. Ara Foment pre­senta una solució actu­a­lit­zada que implica, res­pecte al pro­jecte apro­vat el 2010, reduir el tram que seria sub­ter­rani.

L'alcalde de Sant Feliu ha afir­mat que, tot i la reducció del dar­rer pro­jecte, estan “dis­po­sats a par­lar-ne”, però hi afe­geix: “Hem de veure pri­mer si la pro­posta té sen­tit, quina lon­gi­tud té el tram, on se situa i si resol els nos­tres pro­ble­mes; després caldrà veure com es finança.” En aquest sen­tit, San José va plan­te­jar la neces­si­tat que l'obra formi part de les inver­si­ons del pla de roda­lies de Bar­ce­lona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia