Economia

Economia

Consum vol acabar amb la renovació automàtica de les subscripcions a apps

El ministeri prepara una mesura que obligarà les empreses a informar amb antelació del termini per cancel·lar els contractes

L’executiu busca garantir que els usuaris facin un consum conscient i evitar que es trobin càrrecs per sorpresa

El Ministeri de Consum espanyol vol acabar amb la renovació automàtica de les subscripcions amb una duració determinada a aplicacions informàtiques o de dispositius mòbils.

Fonts del departament que dirigeix Pablo Bustinduy han confirmat a l’agència Efe que estan preparant una mesura que obligarà les empreses a avisar de la renovació, perquè els consumidors puguin cancel·lar els contractes si ho desitgen.

La iniciativa busca garantir que els consumidors siguin conscients de les seves subscripcions i evitar que els consumidors es vegin obligats a continuar pagant per serveis que potser ja no necessiten, o han oblidat que van contractar.

Quan entri en funcionament la mesura, les empreses hauran d’informar als usuaris del termini per cancel·lar el contracte amb almenys quinze dies d’antelació, així com de les conseqüències de no comunicar-ho.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia