Educació

EDUCACIÓ

Retreuen a Niubó falta de compromís amb l’educació inclusiva

Dincat, entitat que representativa de 56 centres d’educació especial a Catalunya, denuncia que, vuit anys després de l’aprovació del decret, el seu desplegament continua encallat

Aquesta setmana es tanca el curs escolar sense cap “avenç significatiu en educació inclusiva pels més de 45.000 alumnes amb necessitats educatives especials”, segons assenyala, en una nota de premsa, Dincat, l’entitat representativa de 56 centres d’educació especial a Catalunya. Denuncia que, vuit anys després de l’aprovació del decret d’educació inclusiva, el seu desplegament continua encallat i l’alumnat amb necessitats educatives especials no té garantits ni l’accés, ni la participació, ni l’assoliment de competències. Retreu a la consellera Esther Niubó “falta de compromís” amb l’educació inclusiva i exigeix millorar la planificació i coordinació dels serveis i recursos. Remarca que, a l’inici de curs, ja va interpel·lar l’aleshores nova consellera, Esther Niubó, ja que tenia l’oportunitat d’abordar definitivament la qüestió.

En aquest context, Dincat fa una nova crida al Govern perquè assumeixi amb responsabilitat i determinació el compromís amb una transformació real cap a un sistema educatiu inclusiu que asseguri les mateixes oportunitats per a tothom. “L’accés efectiu a les escoles ordinàries té un impacte molt positiu en el desenvolupament curricular i social dels infants i joves amb necessitats educatives especials. Tot i això, encara manquen recursos especialitzats perquè aquestes escoles i el sistema educatiu en conjunt estiguin preparats per donar una resposta adequada a aquest alumnat, especialment als que tenen necessitats de suport més intenses”, explica Glòria Juan, representant d’Educació a Dincat.

Reclamacions

Les principals reclamacions per a l’entitat són millorar la planificació i coordinació dels serveis i recursos destinats a l’escola inclusiva, garantir la formació inicial i continuada del personal educatiu, docent i especialista, definir un model compartit i coherent per als Centres d’Educació Especial Proveïdors de Serveis i Recursos per a la inclusió (CEEPSIR), i actualitzar les ràtios i perfils professionals de tots els centres per garantir una atenció adequada i de qualitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia