Un altre pas endavant per a la futura terminal ferroviària del Logis Empordà

La Generalitat ha posat a licitació els projectes d'aquesta variant per a mercaderies

El cen­tre inter­mo­dal fer­ro­vi­ari està direc­ta­ment vin­cu­lat al polígon del Logis Empordà, i ara mateix n'és el prin­ci­pal atrac­tiu en con­ver­tir-se «en la cruïlla entre els flu­xos penin­su­lars i euro­peus del cor­re­dor medi­ter­rani», com va dir el secre­tari de Mobi­li­tat, Manel Nadal, en una con­ferència a final de febrer. Aquesta aposta basa la seva força en la ter­mi­nal inter­mo­dal, en la qual coin­ci­di­ran vies d'ample inter­na­ci­o­nal amb vies d'ample ibèric, de manera que es faci­li­tarà el car­re­ga­ment de mer­ca­de­ries entre els dos tipus de trens, jun­ta­ment amb naus que ani­ran al polígon indus­trial amb una fina­li­tat emi­nent­ment logística.

El pro­jecte, del qual ja fa anys que es parla, s'està des­en­ca­llant dar­re­ra­ment, fins i tot amb la col·labo­ració de la Unió Euro­pea. Ara, l'empresa pública Cimalsa ha posat a lici­tació la redacció del pro­jecte bàsic de l'accés fer­ro­vi­ari sud al Logis, i també l'estudi infor­ma­tiu de l'accés fer­ro­vi­ari nord. Pel que fa al pri­mer, pre­veu fer la zona de recepció i expe­dició dels trens al cos­tat de l'estació actual de Vila­ma­lla, des d'on sor­tirà el cor­re­dor fins a la futura ter­mi­nal. En el segon, defi­neix el cor­re­dor per con­nec­tar la ter­mi­nal amb l'actual via de Port­bou. Així, la ter­mi­nal que­darà con­nec­tada amb la via con­ven­ci­o­nal i la del TAV.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.