Infraestructures

infraestructures

L'autopista del Maresme ja arriba a Blanes

Avui entra en servei el tram entre Palafolls i la GI-600 a Tordera

Quedarà pendent allargar-la fins a Lloret

L'auto­pista C-32 ja arriba fins a la car­re­tera de Bla­nes. Ahir es va inau­gu­rar l'ampli­ació entre Pala­folls i Tor­dera, que acaba de manera tem­po­ral a la car­re­tera de Bla­nes, la GI-600, en espera que es con­tinuï el traçat en direcció a Llo­ret de Mar. El nou tram manté els dos car­rils per banda –amb pos­si­bi­li­tat de ser ampli­ats a tres en un futur– i ha tin­gut un cost de 53,5 mili­ons d'euros.

L'objec­tiu de l'obra, que es va començar a cons­truir el desem­bre del 2008, és faci­li­tar l'accés cap a la Costa Brava i des­fer el tap de vehi­cles que fins ara es for­mava quan aquests dei­xa­ven l'auto­pista en acce­dir a la car­re­tera N-II, a Pala­folls. El per­llon­ga­ment per­metrà als usu­a­ris enllaçar amb la GI-600 a través d'una gran rotonda que dis­tri­buirà el trànsit. L'actu­ació inclou, a més, un tram de 800 metres que enllaçarà en un futur amb l'auto­via A-2 entre Maçanet i Tor­dera que el Minis­teri de Foment té pro­jec­tada, un des­do­bla­ment que s'hau­ria de començar a exe­cu­tar en els pròxims mesos. Entre les estruc­tu­res que ha exi­git el nou tram cal remar­car dos via­duc­tes, d'entre els quals el que més des­taca és el de 940 metres que salva el riu Tor­dera.

El con­se­ller Nadal va des­ta­car la bona sin­to­nia entre les dife­rents admi­nis­tra­ci­ons, “que han fet pos­si­ble des­en­ca­llar un pro­jecte com­pli­cat, però que s'ha resolt amb les millors con­di­ci­ons de sos­te­ni­bi­li­tat que dema­nava una zona com la de la Tor­dera”. Nadal va pun­tu­a­lit­zar que els històrics embus­sos de cot­xes a la cruïlla entre el fins ara final de la C-32 a Pala­folls i la car­re­tera N-II “es des­pla­cen a Tor­dera, però ja lluny del nucli urbà i a través d'una rotonda que faci­li­tarà moltíssim la dis­tri­bució del trànsit”. Pel que fa a la cons­trucció del nou ramal de la C-32 cap a Llo­ret de Mar, el con­se­ller va con­fir­mar que s'exe­cu­tarà “d'aquí a uns mesos”, però no va con­cre­tar més aquesta data. La nova infra­es­truc­tura es plan­teja com una via d'un car­ril per sen­tit i d'uns 7 quilòmetres “que, a més de donar con­tinuïtat a l'auto­pista, ser­virà com a vari­ant o alter­na­tiva a la GI-682, gràcies al nou enllaç de Fenals”. Aquesta obra, també l'haurà de desen­vo­lu­par Acesa, jun­ta­ment amb un seguit de millo­res a l'auto­pista que com­por­ta­ran una inversió de 100 mili­ons, tal com esta­bleix el con­veni entre la Gene­ra­li­tat i la con­ces­sionària. De fet, el Depar­ta­ment de Política Ter­ri­to­rial va apro­var-ne el traçat el març pas­sat, i està pre­vist que la car­re­tera es pugui des­do­blar més enda­vant entre l'A-2 i l'enllaç de Fenals en cas de neces­si­tat.

Final­ment, Nadal va asse­gu­rar que els des­comp­tes al peatge de Vilas­sar de Dalt de la C-32 per als mares­mencs s'apli­ca­ran abans del 30 de setem­bre, però només als usu­a­ris que fan més de 16 viat­ges al mes, que tin­dran una rebaixa d'un 25%. La resta de boni­fi­ca­ci­ons es faran espe­rar fins a final d'any. En l'acte d'ahir a la tarda, els alcal­des de Pala­folls i Tor­dera es van mos­trar satis­fets de veure l'obra aca­bada, després de tants anys de retard. El de Tor­dera, Joan Car­les Gar­cia, va recla­mar un tracte igual en l'import del peatge per a tots els tor­de­rencs.

LA XIFRA

4,4
Quilòmetres
són els que s'han ampliat de l'autopista C-32, entre Palafolls i l'enllaç amb la carretera de Blanes

L'AP-7, oberta en una direcció

Des d'aquest cap de setmana ja està obert el tercer carril de l'autopista entre Fornells de la Selva i Maçanet de la Selva, tot i que només en direcció sud. Els vehicles que van en direcció a Girona encara disposen de només dos carrils, tot i que en els pròxims dies Acesa ha previst posar en servei també aquest tram, on encara es mantenen els cons. De fet, la concessionària ja havia anunciat l'obertura del tercer carril en direcció a Barcelona pel dia 15, però al final aquesta data es va poder avançar i es va obrir dissabte. En direcció nord, la previsió oficial és tenir-ho tot a punt perquè entri en funcionament el dia 25, però Acesa mateix admetia ahir que també és possible que s'obri uns dies abans del que està previst. D'aquesta manera es completen els treballs del primer tram d'ampliació de l'autopista.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia