Infraestructures i serveis

La variant d’Olot serà de carril únic, al principi

Carreteres escull l’alternativa 2, i ho deixarà tot a punt per si cal el format d’autovia més endavant

S’han resolt 74 al·legacions i ara cal l’estudi d’impacte ambiental

La vari­ant nord d’Olot es cons­truirà en una pri­mera fase amb un sol car­ril per sen­tit, però estarà dimen­si­o­nada com a auto­via per aten­dre, si cal, les neces­si­tats de trànsit futu­res. Ho van anun­ciar ahir a Olot els màxims res­pon­sa­bles de Car­re­te­res a la comissió de segui­ment d’aquesta infra­es­truc­tura, que aplega tots els grups polítics de l’Ajun­ta­ment i a repre­sen­tants de tots els sec­tors impli­cats. El secre­tari de Ter­ri­tori i Mobi­li­tat, Isi­dre Gavín, va expli­car que després de la fase de reso­lució d’al·lega­ci­ons han optat per l’alter­na­tiva 2. Segons ell, el traçat esco­llit i l’1 més 1 resol efi­ci­ent­ment les neces­si­tats de mobi­li­tat i la cura del ter­ri­tori. Gavín va dir que la vari­ant amb únic car­ril per sen­tit absor­birà tot el trànsit de pas, com­por­tarà un canvi radi­cal en la mobi­li­tat interna d’Olot i encai­xarà en un ter­ri­tori on hi ha zones pro­te­gi­des, rie­res i aqüífers i una oro­gra­fia com­pli­cada. “Ara, en les noves infra­es­truc­tu­res, pre­val l’encaix al ter­ri­tori i la reducció dels impac­tes ambi­en­tals i pai­satgístics, i abans eren eco­no­mi­cis­tes”, va reblar. El direc­tor gene­ral d’Infra­es­truc­tu­res, Xavier Flo­res, va deta­llar que han estu­diat 74 al·lega­ci­ons i sis infor­mes, sobre els quals ara la secre­ta­ria d’Acció Climàtica haurà d’estu­diar pel que fa al medi ambi­ent.

L’alcalde, Pep Berga, va indi­car que pre­fe­reix el for­mat d’auto­via per segu­re­tat i aca­bats, però es va defi­nir al cos­tat de la Gene­ra­li­tat per afa­vo­rir el con­sens. “Mai hem estat tan a prop de fer rea­li­tat un repte de fa 25 anys”, va dir.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia