Infraestructures

L'Estat no reprendrà les obres a l'N-II entre Orriols i Medinyà

Ha comunicat als propietaris dels terrenys que els els vol tornar per evitar pagar l'expropiació

Això descarta definitivament que es torni a posar a licitació una obra que va quedar a mig fer fa tot just un any

El tram de l'N-II entre Medinyà i Orri­ols no tindrà la mateixa sort que el de Sils a Cal­des. L'Estat ha deci­dit que no reprendrà l'obra, atu­rada ara fa just un any, perquè el des­do­bla­ment de l'N-II ja es fa en aquesta zona amb el quart car­ril de l'auto­pista. Per això, ja ha comu­ni­cat als pro­pi­e­ta­ris afec­tats que vol fer marxa enrere en l'expro­pi­ació dels ter­renys i des­fer els acords que va sig­nar amb ells. Així ho van expli­car ahir des d'Agro­xarxa, que nego­cia aquests temes amb l'admi­nis­tració per encàrrec d'Unió de Page­sos. Recent­ment es van reu­nir amb el cap d'expro­pi­a­ci­ons de Foment a Cata­lu­nya, Joaquín Cortés, coin­ci­dint amb l'aca­ba­ment del ter­mini que tenia el minis­teri per pagar les expro­pi­a­ci­ons. Fins ara, només n'havia avançat una paga i senyal.

En aquesta reunió, Cortés va adme­tre que, com que l'obra no es farà, Foment retor­narà els ter­renys als pro­pi­e­ta­ris. El pro­blema és que aquests ter­renys ja han per­dut la seva funció ori­gi­nal, i han que­dat com­ple­ta­ment des­tros­sats per les obres. Fins i tot, hi ha una casa on es va haver de desa­llot­jar una família. Per això, ahir a la nit es va fer una reunió a Vila­de­muls entre els 22 pro­pi­e­ta­ris, Unió de Page­sos i l'Ajun­ta­ment per acor­dar una posició con­junta. Segons s'entre­veia a la tarda, la posició gene­ral és la de no accep­tar la devo­lució dels ter­renys, ja que l'expro­pi­ació va ser forçosa, i exi­gir la indem­nit­zació pac­tada. Tot i que el minis­teri els ha asse­gu­rat que tor­na­ran a dei­xar les fin­ques tal com eren, tot ple­gat hau­ria de seguir un com­plex procés admi­nis­tra­tiu que fa des­con­fiar encara més els pro­pi­e­ta­ris.

“És una bar­ba­ri­tat”

L'alcal­dessa de Vila­de­muls, Dolors Rovi­rola, va expli­car ahir que encara no han rebut cap noti­fi­cació ofi­cial de Foment en què s'expli­qui que s'aban­dona defi­ni­ti­va­ment l'obra. Rovi­rola qua­li­fica la notícia de “bar­ba­ri­tat, i molt greu”, perquè pre­ci­sa­ment a mit­jan maig va pre­sen­tar un estudi en què s'aler­tava dels ris­cos per a la segu­re­tat i s'enu­me­ra­ven els incom­pli­ments i les obres a mig fer que ha dei­xat l'atu­rada dels tre­balls.

Per la seva banda, el dipu­tat de CiU al Congrés Jordi Xuclà va expli­car ahir que en totes les dar­re­res pre­gun­tes par­la­mentàries sobre la represa de les obres en aquest tram, el minis­teri ha res­post amb eva­si­ves. “Volen tor­nar als page­sos uns camps trin­xats i sense pagar, quan en canvi es van inver­tir 3 mili­ons abans d'atu­rar l'obra”, va afir­mar. A més, pensa que la soci­e­tat giro­nina “ha de rei­vin­di­car el des­do­bla­ment de Girona a Figue­res”.

LA FRASE

No es poden tirar a les escombraries els 3 milions que s'han invertit fins ara en el desdoblament
Jordi Xuclà
Diputat de CiU al Congrés

LA DATA

22.07.10
va ser el dia
que es va anunciar la paralització dels treballs a causa de l'ajustament pressupostari de Foment.
Les claus

L'enllaç entre l'autopista i l'N-II continua pendent

o.m

Durant l'acte d'ahir a Girona, el ministre de Foment, José Blanco, va passar de puntetes pel tema de l'N-II. Va recordar que recentment s'havia posat a licitació el tram entre Sils i Caldes, unes obres que es reprendran aquest mateix 2011. I va reiterar: “Impulsarem el desdoblament de l'N-II de manera prioritària tot i la situació de contracció econòmica”.

Fa temps que l'ampliació de la carretera es concentra als trams de la Selva. Al nord, la falta de recursos ha paralitzat la tramitació dels projectes, i l'última mostra d'això és la voluntat de Foment de no acabar les obres entre Medinyà i Orriols. Quan es va adjudicar, ja s'havia fet pública l'ampliació a quatre carrils per sentit de l'autopista. I sempre es va defensar que els dos projectes eren viables i complementaris. Amb aquesta perspectiva, es van preparar els enllaços de Vilademuls de l'autopista, on acabarà el tram gratuït per a moviments interns des de Fornells que farà les funcions d'A-2. La connexió amb l'N-II es va preveure per passar de vuit carrils a quatre, però la indefinició de Foment en el desdoblament ha ajornat el projecte, que ara s'està redactant i que haurà de desembocar en l'N-II actual de dos carrils. Això podria acabar convertint l'enllaç en un punt negre de la xarxa viària.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.