Infraestructures

Projecte per exportar fruita des de l'aeroport d'Alguaire

La idea és de Fruits de Ponent, que espera resposta de la Generalitat des de l'estiu

La cooperativa transporta ara a Àsia des de Barcelona

L'empresa també està disposada a invertir en la instal·lació

Fruits de Ponent, la prin­ci­pal empresa comer­ci­a­lit­za­dora de fruita de pinyol de l'Estat espa­nyol, espera una res­posta de la Gene­ra­li­tat des de l'estiu per poder ope­rar des de l'aero­port d'Alguaire. L'enti­tat, una coo­pe­ra­tiva de segon grau amb seu a Alcarràs (Segrià) for­mada per altres qua­tre coo­pe­ra­ti­ves cata­la­nes i ara­go­ne­ses, va con­tac­tar a l'estiu amb la Gene­ra­li­tat per poder trans­por­tar fruita des de l'aero­port llei­datà. No ho van fer, però, amb res­pon­sa­bles d'Aero­ports o del Depar­ta­ment de Ter­ri­tori, fet que expli­ca­ria que al cap de mig any encara no s'hagi con­cre­tat res, segons fonts con­sul­ta­des.

Fruits de Ponent ven fruita a zones prou llu­nya­nes, com per exem­ple Kuala Lum­pur, a Malàisia, i ho fa mit­jançant avi­ons de càrrega que con­tracta a Bar­ce­lona. Josep Pres­se­guer, direc­tor gene­ral de la coo­pe­ra­tiva, explica: “Només cal que ens diguin on i quan i, si cal, estem dis­po­sats a inver­tir a l'aero­port”, ja sigui en cam­bres de fred o per dis­po­sar d'espai propi.

Pres­se­guer argu­men­tava que trans­por­tar cent mil tones de fruita a Malàisia els cos­ta­ria des d'Alguaire uns 200.000 dòlars, cost que aug­menta de manera con­si­de­ra­ble si es fa des de Bar­ce­lona, pel tras­llat i el com­bus­ti­ble.

El trans­port de mer­ca­de­ries és un dels àmbits que cal explo­tar per fer via­ble l'aero­port de Lleida, i la Cam­bra de Comerç i altres ins­ti­tu­ci­ons locals han recla­mat estu­dis per enfo­car aquesta acti­vi­tat. La Gene­ra­li­tat intenta tro­bar com­pa­nyies de mer­ca­de­ries que puguin apro­fi­tar els viat­ges d'anada i tor­nada per treure més ren­di­ment dels avi­ons noli­e­jats. Resta pen­dent l'auto­rit­zació esta­tal per crear un punt d'ins­pecció fron­te­rera per al con­trol d'aquests envi­a­ments.

LA XIFRA

75.000
tones de fruita
ven aquesta cooperativa lleidatana, un 75% de la qual és fruita de pinyol i n'exporta un 80%.

Or de Ponent, nova marca per al préssec pla

Fruits de Ponent ha creat la marca Or de Ponent per vendre com a fruita d'alta qualitat una part de la producció de préssec pla i destinar-la a l'exportació, segons va explicar el president del grup, Sebastià Escarp. A més, la cooperativa negocia aliances amb altres empreses murcianes i valencianes, que cullen els préssecs plans abans que a Lleida i Aragó, per ampliar així el mercat d'aquest fruit i poder vendre cinc mesos en lloc de dos. El projecte es presentarà a Berlín juntament amb la nova imatge del grup.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia