Serveis

Més autobusos entre Sabadell i Mataró

Els alcaldes tornen a reclamar el quart cinturó ferroviari

La línia que uneix Saba­dell, Gra­no­llers i Mataró amb autobús, que fun­ci­ona des del 2006, aug­menta la freqüència de pas a par­tir del dia 14 i es con­ver­teix en exprés. L'alcalde de Saba­dell, Juli Fernàndez (ERC); l'alcalde de Mataró, David Bote (PSC), i l'alcalde de Gra­no­llers, Josep Mayo­ral (PSC), van fer ahir al matí el viatge inau­gu­ral de la nova línia e13 de la xarxa d'auto­bu­sos d'altes pres­ta­ci­ons ano­me­nada Expres.cat, que pas­sarà a ofe­rir fins a 27 tra­jec­tes d'anada i tor­nada dia­ris en comp­tes dels 15 actu­als, Els caps de set­mana i fes­tius la línia reduirà la freqüència i que­darà en 16 viat­ges. Actu­al­ment té uns 170.000 viat­gers.

Els tres alcal­des van apro­fi­tar per rei­vin­di­car l'exe­cució del quart cin­turó fer­ro­vi­ari i també de l'enllaç entre les línies R8 i R4 de roda­lies a l'inter­can­vi­a­dor de Bar­berà del Vallès, que, segons Mayo­ral, està inclosa en el pla direc­tor d'infra­es­truc­tu­res (PDI), cos­ta­ria uns 300 mili­ons i per­me­tria unir direc­ta­ment Gra­no­llers, Mollet, Saba­dell i Ter­rassa. Una inversió que, segons afirma l'alcalde de Saba­dell, és “rela­ti­va­ment petita”.

No hi va haver coin­cidència en l'exe­cució del quart cin­turó viari. Per Mayo­ral, és impres­cin­di­ble, però per Fernàndez es tracta d'un pro­jecte obso­let que passa “lluny dels polígons i no solu­ci­ona ni faci­lita el movi­ment de per­so­nes ni de mer­ca­de­ries”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia