Administracions

Lloret Residencial recupera el servei d’aigua de boca

Des del govern s’ha pres aquesta decisió per no deixar sense abastiment els veïns

La xarxa és deficient i l’empresa concessionària no paga l’Ajuntament

L’Ajun­ta­ment de Llo­ret de Mar va res­ta­blir final­ment l’abas­ti­ment d’aigua de boca als veïns de la urba­nit­zació Llo­ret Resi­den­cial. El govern ha pres aquesta decisió per no dei­xar sense sub­mi­nis­tra­ment la urba­nit­zació. Una decisió que es va adop­tar quan l’empresa con­ces­sionària del ser­vei, Rec Madral, no havia encara pro­ce­dit a pagar el deute de 250.000 euros que arros­sega des de fa uns dos anys.

L’Ajun­ta­ment fa anys que prova de solu­ci­o­nar aquesta pro­blemàtica i fins i tot hi ha fet inver­si­ons per valor de tres mili­ons d’euros. Per posar fi a aquesta situ­ació, es tre­ba­lla amb mesu­res més con­tun­dents per poder ges­ti­o­nar l’aigua. El con­sis­tori té pre­pa­rat un con­veni amb l’empresa Pic i Sayols que, segons la dar­rera sentència judi­cial, és la pro­pietària de la xarxa d’aigua. Arran de les deficiències en el ser­vei, no és la pri­mera vegada que els veïns que­den sense aigua. Els tècnics muni­ci­pals ja van infor­mar que la xarxa d’aigua d’aquesta urba­nit­zació està en un estat defi­ci­ent i que reque­reix inver­si­ons nota­bles per poder tenir-la en un estat que per­meti ser rebuda. Tot i això, des de l’Ajun­ta­ment s’han fet impor­tants inver­si­ons de fins a tres mili­ons d’euros per garan­tir la cor­recta con­nexió amb la xarxa muni­ci­pal.

Sentència judi­cial

Pre­ci­sa­ment, i a par­tir d’una sentència judi­cial, l’Ajun­ta­ment s’encar­rega de la gestió d’aquesta urba­nit­zació, excepte de l’aigua, segons va expli­car a Nova Ràdio Llo­ret el regi­dor d’Urba­nisme, Albert Robert, que hi afe­geix que es vol­dria des de l’Ajun­ta­ment abor­dar la gestió de l’aigua, però que malau­ra­da­ment no es pot fer. Per acon­se­guir-ho, és clau que la con­dició perquè el con­sis­tori ges­ti­oni l’aigua sigui que la xarxa esti­gui en bones con­di­ci­ons, fet que no es com­pleix. El regi­dor anima tots els veïns a denun­ciar Rec Madral, perquè és l’empresa res­pon­sa­ble dels talls de sub­mi­nis­tra­ment de l’aigua, pel mal ser­vei que els està donant l’empresa.

LA XIFRA

250.000
euros
deu l’empresa Rec Madral a l’Ajuntament de Lloret des de fa anys.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia