Infraestructures

Recoder garanteix les obres de desdoblament de l'eix

El conseller de Territori i Sostenibilitat va assenyalar que fins al 2013 no es podran començar noves obres en carreteres

No va mencionar el Ter quan explicava la seva política en aigua

El con­se­ller de Ter­ri­tori i Sos­te­ni­bi­li­tat, Lluís Reco­der, va com­parèixer ahir per pri­mera vegada a la comissió del Par­la­ment. Allà va des­gra­nar el que seran els eixos polítics del seu man­dat, si bé sense con­cre­tar exces­si­va­ment les actu­a­ci­ons. El con­se­ller va fer espe­cial incidència en la situ­ació econòmica en què es troba la Gene­ra­li­tat, però va garan­tir que les obres que estan actu­al­ment en marxa no s'atu­ra­ran. En aquest cas, va asse­nya­lar com a exem­ples el des­do­bla­ment de la C-17 entre Vic i Ripoll i l'ampli­ació a qua­tre car­rils de l'eix trans­ver­sal. Reco­der va expli­car que els mètodes de finançament esco­llits per pagar mol­tes de les obres dels últims anys –com ara el paga­ment a final d'obra o el peatge a l'ombra– per­me­ten con­ti­nuar amb la seva exe­cució, però que al mateix moment impe­di­ran començar obra nova com a mínim fins al 2013: “Pot­ser tocava fer-ho, però això limi­tarà la capa­ci­tat d'inversió a par­tir d'ara”. De fet, va posar els exem­ples d'obres com ara el Vic-Olot i el Maçanet de la Selva-Platja d'Aro per il·lus­trar aquests tre­balls que s'hau­ran de pagar a par­tir d'ara. Tot i que no es començaran nous pro­jec­tes, va dei­xar la porta oberta a fer algu­nes inver­si­ons con­cre­tes que l'empresa pública Gisa ja té pla­ni­fi­ca­des, com ara la vari­ant d'Olot que per­toca a la Gene­ra­li­tat i la car­re­tera entre Pera­lada i Vila­ber­tran. Pel que fa al pacte naci­o­nal d'infra­es­truc­tu­res, Reco­der va dir que és “una carta als Reis”, i va pro­po­sar refer-lo amb cri­te­ris “més rea­lis­tes”. En aero­ports, va dema­nar el traspàs dels de Girona, Saba­dell i Reus, perquè con­si­dera que el model de pro­moció de com­pa­nyies actual “és insos­te­ni­ble, i per exem­ple l'aero­port de Girona, que té bene­fi­cis, hau­ria de poder deci­dir la seva política de taxes”.

Aigua i con­ta­mi­nació

En orde­nació ter­ri­to­rial, es va com­pro­me­tre a reduir “l'excés de nor­mes” i fer més efi­ci­ents els plans direc­tors urbanístics. Res­pecte a les ARE, va anun­ciar que només es faran allà on hi hagi con­sens, i que vol refer el pacte de l'habi­tatge. Pel que fa a la política de sos­te­ni­bi­li­tat, va par­lar per exem­ple de la gestió hídrica. En aquest sen­tit, no va fer cap esment sobre el Ter, i el com­promís de l'ante­rior govern de reduir pro­gres­si­va­ment els cabals des­vi­ats cap a Bar­ce­lona. Sí que va des­car­tar grans obres en aquest man­dat, com el trans­va­sa­ment del Roine, i va afir­mar que “no es pot demo­nit­zar cap infra­es­truc­tura, que s'han de com­ple­tar res­pec­tant els balanços hídrics”. També va afir­mar que s'estu­diarà la con­ta­mi­nació de l'aire a tot Cata­lu­nya.

LES FRASES

Les infraestructures d'abastament d'aigua s'han de completar respectant els balanços hídrics
Lluís Recoder
conseller de territori i sostenibilitat
Tenim la capacitat d'inversió limitada, per tant ara toca, més que nova obra, nova gestió de mobilitat
Lluís Recoder
conseller de territori i sostenibilitat


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.