Serveis

Reclamació conjunta a Darnius per les avaries contínues de telèfon

L'Ajuntament recull firmes dels veïns afectats després de tres avaries en dues setmanes

Es queixen que no poden contactar amb Telefónica

Els veïns de Dar­nius faran una recla­mació con­junta a Telefónica arran de les contínues ava­ries del ser­vei de telèfon fix. Segons l'alcalde, Edu­ard Payrà, després de “tres des­con­ne­xi­ons, de la cai­guda del ser­vei” ja tenen “la mosca al nas”. “Ha sigut un caos”, hi va afe­gir. Per això el con­sis­tori ha deci­dit lide­rar una recla­mació a la com­pa­nyia i reco­llir sig­na­tu­res entre els veïns afec­tats. Ahir a la tarda una quin­zena de per­so­nes ja havien sig­nat. “El que fem és fer una mica de fines­treta única, d'alta­veu dels afec­tats”, va dir Payrà, que no des­carta fins i tot anar al Síndic de Greu­ges.

No és el pri­mer cop que passa. Al setem­bre ja van estar qua­tre dies sense ser­vei. Per això, després d'aques­tes falla­des i sense rebre cap comu­ni­cació de la com­pa­nyia, l'Ajun­ta­ment va deci­dir pas­sar a l'acció. I és que l'afec­tació a veïns i nego­cis del muni­cipi és molt impor­tant. Els talls, per exem­ple, han com­por­tat pro­ble­mes en les comu­ni­ca­ci­ons del dis­pen­sari mèdic del muni­cipi amb el CAP de la Jon­quera per les anàlisis de sang, que ahir al matí no es podien fer. També a La Caixa cada cop que hi ha un tall de sub­mi­nis­tra­ment hi ha cer­tes ope­ra­ci­ons que no poden fer. Per exem­ple, el cai­xer automàtic no dóna més de 200 euros perquè no hi ha manera de com­pro­var el saldo del compte. També hi ha hagut pro­ble­mes amb les reser­ves als res­tau­rants i les cases rurals. I a la farmàcia, per exem­ple, no poden vali­dar les recep­tes electròniques. Es dóna la cir­cumstància que en Josep Maria, que regenta la farmàcia, és un antic tre­ba­lla­dor de Telefónica –hi va estar 30 anys– i con­si­dera que una ava­ria no dura més de 24 hores, i més ara que és tot digi­tal. “Pots enten­dre una fallada d'unes hores, però de dies... quin pro­blema hi ha? Que m'ho expli­quin”, va dir , després d'haver tin­gut gai­rebé tan­cat per culpa de la cai­guda del telèfon. En Josep Maria també es va quei­xar de la difi­cul­tat per loca­lit­zar algú de la com­pa­nyia i del fet que no apa­reix mai cap tècnic.

Una veïna va entrar a la botiga i també es va lamen­tar perquè no tenia telèfon a casa, i, en canvi, una altra explica que ella encara estava de sort perquè era de Voda­fone i no tenia pro­ble­mes. Un altre veí va dir que ja no és només el telèfon fix, és que a més a Dar­nius no hi ha cober­tura de mòbil i estan aïllats, amb el que suposa, espe­ci­al­ment per a la gent gran. Per exem­ple, ahir tam­poc no fun­ci­o­nava el ser­vei de tele­as­sistència que els ser­veix per comu­ni­car si els passa alguna cosa.

Telefónica va adme­tre ahir una ava­ria entre dimarts i dime­cres, però no n'hi consta cap altra. A més, recorda que l'alcalde té un telèfon directe per noti­fi­car ava­ries i que ahir no tenien constància de cap tru­cada.

LES XIFRES

15
afectats
ja havien signat ahir la reclamació que es presentarà a Telefónica que ha preparat l'Ajuntament.
36
hores
o més han durat els últims talls de telèfon en el municipi, que han provocat moltes complicacions.
3
avaries
en dues setmanes han afectat els abonats de Telefónica, la major part del municipi de Darnius.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia