Urbanisme

Pas per ampliar la carretera entre Fornells i Campllong

Els dos consistoris han signat un conveni amb la Diputació, que redactarà el projecte i executarà l'obra de millora del vial

A part d'ampliar-la caldrà elevar algun tram que s'inunda quan plou molt

Els ajun­ta­ments de Camp­llong i For­nells de la Selva han sig­nat un con­veni amb la Dipu­tació de Girona per a la cessió a l'ens pro­vin­cial de la car­re­tera que uneix els dos muni­ci­pis. La cessió és un pas previ a la reforma del vial, que regis­tra una alta den­si­tat de vehi­cles dia­ris –actu­al­ment entre 1.000 i 1.200 vehi­cles, però amb pun­tes sos­tin­gu­des de fins a 2.000 vehi­cles quan s'han fet obres en altres eixos via­ris, com l'N-II.

Després de la sig­na­tura del con­veni i la rati­fi­cació per part dels res­pec­tius plens, la Dipu­tació ja pot començar l'estudi i redacció del pro­jecte. Els tre­balls con­sis­ti­ran sobre­tot en l'ampli­ació del vial a llarg dels seus 2.740 metres de llargària –des del pont sobre l'Onyar, a la zona espor­tiva de For­nells de la Selva fins al polígon indus­trial de Camp­llong–. L'amplada mit­jana actual és de 5,2 metres. La dimensió que tindrà la futura car­re­tera serà de sis metres de calçada més dos metres, un a cada banda, de voral. Es farà, a més, la repo­sició o recons­trucció de tots els ele­ments fun­ci­o­nals. Caldrà una inter­venció extra­or­dinària a la sor­tida del pont de l'Onyar en direcció a Camp­llong. L'actual con­fi­gu­ració d'aquest tram pro­voca la seva inun­dació cada cop que hi ha plu­ges d'alta inten­si­tat, fet que obliga a tallar la cir­cu­lació. El motiu és que els camps a banda i banda estan més alts que la calçada i, per tant, l'aigua vessa des dels camps cap a la car­re­tera. Hi ha també un canal de desguàs cap a l'Onyar. quan el riu s'omple, però, fa efecte bar­rera, i fa que l'aigua s'acu­muli a la car­re­tera.

Una obra “necessària”

Els dos alcal­des, Mateu Parera-Nieto (CiU) per part de For­nells de la Selva i Lluís Frei­xas (CiU) per part de Camp­llong, des­ta­quen la neces­si­tat de pro­ce­dir als tre­balls d'arran­ja­ment de la car­re­tera. Frei­xas diu que es tracta d'un antic camí veïnal que s'ha con­ver­tit en un eix molt tran­si­tat: “Hi passa gent dels dos pobles, però també d'altres llocs. És el prin­ci­pal camí per a la gent de Sant Andreu Salou, hi pas­sen veïns de Cassà que es volen estal­viar el semàfor de Llam­bi­lles, i també d'alguns sec­tors de Cal­des de Mala­ve­lla pas­sen per aquesta car­re­tera per anar a Girona”, explica. Per la seva banda, Parera-Nieto diu que molts veïns hi pas­sen a peu o en bici­cleta: “La ine­xistència de vorals i el fet que la car­re­tera és estreta i amb prou fei­nes hi pas­sin dos cot­xes de cos­tat, fa que sigui un autèntic perill. Hi ha hagut diver­sos acci­dents, i algun amb vícti­mes mor­tals i tot.”

També fa que aug­men­tin els ris­cos la velo­ci­tat, sovint exces­siva, amb la qual pas­sen molts cot­xes, si es té en compte que l'asfalt està degra­dat i apedaçat, i gai­rebé no hi ha marge acces­si­ble per als cot­xes més enllà de l'espai des­ti­nat a la calçada. El con­veni sig­nat és de tres anys ampli­a­ble a dos més. Dins d'aquest període s'hau­rien d'haver exe­cu­tat les obres.

LES XIFRES

2.740
metres
és la longitud del tram de carretera que Campllong i Fornells cedeixen a la Diputació de Girona.
8
metres
serà l'amplada de la carretera reformada. Sis metres seran calçada, i els vorals faran un metre cadascun.
1.200
vehicles
passen diàriament per aquesta carretera que té l'asfalt degradat i no té marges per a bicicletes i vianants.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia