Infraestructures

Es restableix el servei de tren a la línia R-12 entre Tàrrega i Cervera

A partir de dijous, els passatgers deixaran de fer el trajecte per carretera que s'havia iniciat el 4 de juliol passat a conseqüència de les obres a la via

A par­tir de les 20:30 h d'avui dime­cres, es res­ta­bleix la cir­cu­lació fer­roviària en el tram Tàrrega-Cer­vera, un cop Adif ha fina­lit­zat les obres de millora del ter­raplè situat a la Gra­nya­ne­lla.

Els usu­a­ris de la línia R-12 dei­xa­ran de fer el tra­jecte entre Tàrrega i Cer­vera per car­re­tera a par­tir d'aquest dijous a les 6:00 h del matí amb el pri­mer tren i també es recu­pe­ra­ran els hora­ris habi­tu­als que s'havien avançat 20 minuts en sen­tit Tàrrega - l'Hos­pi­ta­let.

El ser­vei es torna a posar en marxa una mica abans del 3 de setem­bre, la data anun­ci­ada per l'ope­ra­dor d'infra­es­truc­tu­res fer­roviàries.

Les obres han estat de gran enver­ga­dura i el des­ple­ga­ment tècnic i humà també. L'actu­ació ha afec­tat el tram entre els punts qui­lomètrics 232,300 i 232,700 de la línia.

Amb una inversió supe­rior als 820.000 euros, s'ha con­so­li­dat el talús de 400 metres de lon­gi­tud i s'han opti­mit­zat els paràmetres geomètrics de la via. D'aquesta manera es garan­teix un major nivell de segu­re­tat i con­fort en la cir­cu­lació, segons ha comu­ni­cat l'ope­ra­dor.

Els tre­balls exe­cu­tats per Adif es van ini­ciar l'11 d'abril pas­sat. A par­tir del 4 de juliol, data en què es va habi­li­tar el trans­port per car­re­tera, s'ha aixe­cat la superes­truc­tura de via (car­ril, tra­ves­ses, balast i ele­ments del sis­tema d'elec­tri­fi­cació), s'ha rebai­xat la pla­ta­forma fer­roviària fins a la nova cota, s'ha exe­cu­tat la nova pla­ta­forma, s'han mun­tat els nous ele­ments de la superes­truc­tura i s'han fet les pro­ves necessàries per garan­tir el cor­recte fun­ci­o­na­ment de la infra­es­truc­tura i dels sis­te­mes.

En la dar­rera fase, es rea­lit­za­ran tre­balls com­ple­men­ta­ris que no tin­dran cap afec­tació en el ser­vei.

Adif també ha des­ta­cat que, un cop fina­lit­za­des les obres, es pro­ce­dirà de manera gra­dual a supri­mir la limi­tació tem­po­ral de velo­ci­tat exis­tent en aquest punt, i s'incre­men­tarà la velo­ci­tat de pas dels trens, la qual cosa reduirà el temps de viatge.

En aquest període d'obres, Renfe ha esta­blert un dis­po­si­tiu espe­cial amb per­so­nal d'infor­mació per ori­en­tar als cli­ents a les esta­ci­ons de Tàrrega i Cer­vera.

Velocitat molt reduïda per seguretat

El talús estava en tan mal estat que havia causat la deformació dels rails, i el risc de més despreniments provocava que els combois haguessin de reduir la velocitat en aquest tram a uns 5 quilòmetres per hora. Tot plegat es traduïa en retards en el servei, i les queixes dels usuaris eren freqüents. Les institucions del territori fa temps que reclamen un servei digne per a tota la línia R-12, que consideren lenta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia