Infraestructures i serveis

Vilanova i la Geltrú

“Desorganització” en el primer dia feiner de tall ferroviari entre Vilanova i el Prat

El tall entre Vilanova i la Geltrú i el Prat de Llobregat a l’R2 i R2 Sud, que acabarà diumenge, entoma aquest divendres la prova d’un dia feiner. La interrupció, per les obres de construcció d’un nou accés ferroviari a l’Aeroport de Barcelona, va començar aquest dijous, festiu del Primer de Maig, i avui divendres molts usuaris desconeixien el dispositiu d’autobusos que havien d’utilitzar per arribar al seu destí. D’altres sí que n’estaven assabentats, però s’han queixat d’una “desorganització absoluta”. “És que cada matí patim un enrenou diferent”, ha lamentat a l’ACN una passatgera a l’estació de Vilanova. Amb tot, també hi ha hagut qui ho ha entomat “amb humor” i cert conformisme en una setmana marcada per les incidències derivades de l’apagada elèctrica. El tall s’allargarà fins el dia 4 i Renfe garanteix que els passatgers disposen de busos cada 15 minuts.

El tall ferroviari afecta les línies R2 i R2 Sud entre El Prat de Llobregat i Vilanova i la Geltrú; l’R2 Nord entre el Prat de Llobregat i Aeroport Josep Tarradellas; i els regionals R14, R15, R16 i R17, sense servei entre l’Estació de França i Cunit. En els primers casos, Renfe ha habilitat sis línies de bus distribuïdes als diferents municipis entre Vilanova i el Prat, amb opcions de parada a totes les estacions equivalents a Rodalies o bé amb la possibilitat d’anar directe fins els punts d’origen i final del tall.

En aquest sentit, a primera hora d’aquest divendres l’exterior de l’estació de Vilanova era un batibull de gent i autobusos, ja que aquí han hagut de baixar del tren de forma obligada tots els passatgers procedents de Sant Vicenç de Calders, Calafell, Segur de Calafell i Cubelles.

Els usuaris han estat derivats a dues parades provisionals de bus habilitades a pocs metres de l’estació. Una, per anar directe al Prat de Llobregat per poder continuar allà el trajecte en tren fins a Barcelona o altres destins situats cap al nord. L’altra, amb un servei que s’atura a Sitges, Platja de Castelldefels, Castelldefels, Gavà, Viladecans i el Prat.

Pel que fa a l’afectació del dispositiu a la línia R2 Nord, els usuaris que volen viatjar entre les estacions del Prat i l’Aeroport són derivats a l’L9 del Metro. Per accedir-hi, han de demanar un títol de transport específic, que poden aconseguir de forma gratuïta si presenten el bitllet de transport habitual de Rodalies.

En el cas dels trens regionals, el servei de busos alternatius de Renfe comença a Cunit, on tots els passatgers són traslladats amb autobusos directes fins a Barcelona, a la Zona Universitària.

Renfe estima que durant els quatre dies que dura el tall hi ha programats gairebé 8.770 trajectes en autobús per garantir la mobilitat dels viatgers, amb prop de 26.400 places cada dia entre Cunit-Vilanova i El Prat de Llobregat / Barcelona. El dispositiu està reforçat amb un centenar d’informadors.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia