Infraestructures i serveis

Xarxa ferroviària

Defensen un enllaç a Altafulla per salvar l’alta velocitat

Les plataformes en defensa del ferrocarril elaboren una proposta de millores del servei de viatgers al Camp de Tarragona i demanen consens

L’enllaç a Altafulla permetria connectar l’estació de Tarragona amb l’alta velocitat

El trajecte entre Tarragona i Barcelona seria de 39 minuts

Si les obres del cor­re­dor medi­ter­rani i del ter­cer fil anun­ci­a­des pel Minis­teri de Foment per als pro­pers dos anys tiren enda­vant sense cap canvi, “Tar­ra­gona es con­ver­tirà el 2018 en l’única capi­tal del Medi­ter­rani sense estació urbana per a l’Euro­med i sense trens de llarg recor­re­gut”, a més del fet que Salou i Cam­brils, Mont-roig i l’Hos­pi­ta­let es que­da­ran sense les esta­ci­ons actu­als i que “Reus també que­darà des­pen­jada de les línies d’alta velo­ci­tat”, segons va aler­tar Daniel Pi, por­ta­veu de l’asso­ci­ació Pro­moció del Trans­port Públic (PTP). Aquesta enti­tat, jun­ta­ment amb la Pla­ta­forma per la Defensa d’un Fer­ro­car­ril Públic i de Qua­li­tat (Pdf.​camp) van pre­sen­tar ahir una pro­posta tècnica amb una llista de millo­res del ser­vei de viat­gers al Camp de Tar­ra­gona. La solució prin­ci­pal, segons ells, passa per la cre­ació d’un enllaç –o bypass– entre la línia con­ven­ci­o­nal i la d’alta velo­ci­tat a Alta­fu­lla, que per­me­tria que l’estació de la ciu­tat de Tar­ra­gona quedi con­nec­tada amb l’alta velo­ci­tat, escurçant el temps del viatge entre Tar­ra­gona i Bar­ce­lona, que seria de només 39 minuts, i que també redu­eix el tra­jecte des de Tor­tosa.

Per Ricard Riol, pre­si­dent de la PTP, aquesta “no és una obra faraònica: són 24,5 quilòmetres, però de nova cons­trucció només hi ha 7,8 quilòmetres”. L’enllaç a Alta­fu­lla seria més bene­fi­ci­osa que la plan­te­jada ante­ri­or­ment de crear l’enllaç a l’Arboç –rebut­jada per Foment–, ja que en aquest cas el tra­jecte Tar­ra­gona-Bar­ce­lona seria de 46 minuts.

Les pla­ta­for­mes també man­te­nen, en última instància, la millora de l’actual línia de Vila­nova i la Geltrú, així com la recon­versió per a tram­via dels trams urbans a Salou i Cam­brils, “com un metro en superfície”, i l’enllaç del port amb les químiques amb ample euro­peu, entre altres pro­pos­tes. Pel que fa a l’estació d’inter­canvi –o inter­mo­dal–, que per­me­tria la con­nec­ti­vi­tat Euro­med-roda­lies, les pla­ta­for­mes plan­te­gen que se situï prop de Vila-seca.

Con­sens

Amb aquest docu­ment, que es pot con­sul­tar als llocs web de les dues pla­ta­for­mes, volen acon­se­guir un con­sens al ter­ri­tori, per anar amb una única veu davant de l’Estat espa­nyol, i fer pressió perquè el pro­jecte del ter­cer fil, que ha de per­me­tre aquesta cir­cu­lació de trens en ample inter­na­ci­o­nal per la via con­ven­ci­o­nal de la costa des de Vila-seca i Tar­ra­gona i en direcció a Cas­tell­bis­bal, dis­posi també d’una con­nexió amb la xarxa d’alta velo­ci­tat per a pas­sat­gers.

Les pla­ta­for­mes con­si­de­ren que el calen­dari d’obres del ter­cer fil que plan­teja Foment per als pròxims dos anys al ter­ri­tori no només com­pli­carà el trànsit fer­ro­vi­ari, sinó que, un cop aca­ba­des, “dei­xarà les comar­ques tar­ra­go­ni­nes en una situ­ació pit­jor que l’actual”. Les esta­ci­ons de Salou i Cam­brils, per exem­ple, sumen més de 675.000 viat­gers anu­als i, per tant, “hi ha una neces­si­tat impe­ri­osa que no tan­quin”.

Volen suprimir “la frontera” de Sant Vicenç de Calders

Consideren que “cal suprimir l’efecte frontera de Sant Vicenç de Calders, fent efectiva la connexió directa de Tarragona amb Vilafranca i Vilanova”, a més de millorar les freqüències a les línies regionals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia