Infraestructures

Els usuaris del nou enllaç de l'AP-7, satisfets

Els conductors destaquen l'avantatge que representa estalviar-se de creuar tota la ciutat de Girona en els desplaçaments

En cas de col·lapse, es farien servir alguns vials de la zona en un únic sentit

Els pri­mers con­duc­tors que ahir van pas­sar pel nou accés de Girona a l'AP-7, a la zona oest de la ciu­tat, van expres­sar la seva satis­facció amb la con­nexió, recent­ment inau­gu­rada. “Està molt ben situat perquè queda just al mig de Girona, no com els altres dos, que estan als extrems de la ciu­tat”, va mani­fes­tar un veí de Canet d'Adri, que el farà ser­vir diària­ment almenys un parell de cops per anar a tre­ba­llar a Banyo­les. Una veïna de Quart que té el lloc de tre­ball molt a prop d'on hi ha el nou enllaç també remarca que ara ja no li cal tra­ves­sar tota la ciu­tat per arri­bar a l'empresa, amb tots els avan­tat­ges que això repre­senta. “Trigo molt menys que abans, estal­vio en ben­zina i a més no li dono tanta canya al cotxe. O sigui, que estic molt con­tenta amb la nova entrada”, va expo­sar. Un veí de Girona que fa de trans­por­tista va qua­li­fi­car la nova con­nexió de “genial”, i va afe­gir-hi que la situ­ació millo­rarà encarà més quan tots els acces­sos –amb els de For­nells i Vila­de­muls inclo­sos– esti­guin també en fun­ci­o­na­ment i es pugui fer la cir­cum­val·lació sen­cera, cosa que està pre­vist que passi durant el pri­mer tri­mes­tre del 2014. Si bé la majo­ria de les opi­ni­ons reco­lli­des ahir van ser posi­ti­ves, un veí dels afo­res de Sant Gre­gori va expres­sar els seus temors que, en dies i hores punta, els veïns de la vall del Llémena es puguin tro­bar situ­a­ci­ons de col·lapse. “Des de la rotonda d'accés a l'AP-7 fins a Girona, no està ben pen­sat”, va afir­mar. En aquest sen­tit, el regi­dor de Mobi­li­tat de l'Ajun­ta­ment de Girona, Joan Alcalà, va expli­car que un estudi encar­re­gat pel con­sis­tori asse­nyala que els car­rers del vol­tant podran, en prin­cipi, absor­bir el volum de vehi­cles. No obs­tant això, aquest estudi ofe­reix unes alter­na­ti­ves a tenir en compte en cas de col·lapse, que con­sis­ti­ren en con­ver­tir el car­rer de Roberto Bolaño i la car­re­tera de Sant Gre­gori en car­rils d'un sol sen­tit i fer-los ser­vir de vials d'entrada i/o sor­tida.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.