Economia

Kokuai afegirà la veu en la connexió clínica-pacient

La companyia es dedica a millorar l’experiència del pacient amb la clínica a través la comunicació via WhatsApp

Entre els pròxims projectes, hi ha la internacionalització de l’empresa, a Itàlia i Llatinoamèrica

Vol ampliar el seu mercat a altres segments del sector salut, com oftalmologia o fisioteràpia

Kokuai té entre els seus projectes de realització immediata afegir la veu com a canal en la seva tasca d’interconnexió digital entre clíniques i pacients. L’empresa fundada per Albert Mendieta, Joan Gallego i Roger Comas ha irromput al mercat amb una solució que fa servir com a eina la IA i la xarxa WhatsApp com a via de desplegament.

Albert Mendieta, el CEO de Kokuai, explica: “En el futur immediat, la nostra intenció és poder desplegar un model d’assistent virtual sobre veu, també mitjançant WhatsApp.” Així mateix, també veurem en els pròxims anys, segons les previsions amb les quals està treballant l’empresa, com Kokuai, que ara fonamentalment circumscriu la seva clientela al sector de les clíniques dentals, entra en altres àmbits de la salut: “Dins de la nostra especialització en el sector de la salut, volem cercar com a clients clíniques d’altres segments, com ara estètica, fisioteràpia, oftalmologia i altres.” Val a dir que en aquests moments, dels prop de 200 clients de Kokuai, el segment hegemònic és el de les clíniques dentals, un mercat prou ampli que, amb més de 25.000 clíniques a tot l’Estat, anima les possibilitats de creixement de la companyia en els pròxims anys. De fet, enguany, amb la previsió de tancar amb un volum de negoci de 500.000 euros, ja s’ha multiplicat per quatre la xifra de negoci de l’any passat. I també hi és el repte de dur aquesta solució tecnològica al mercat internacional. Mendieta avança una perspectiva: “Itàlia i diversos mercats de Llatinoamèrica són ara mateix objecte de la nostra prospecció; segurament, en aquests mercats hi entraríem amb un soci local.” L’empresa tampoc no pot oblidar que la seva solució pot tenir un seriós competidor en la nova modalitat de missatgeria SMS 2.0, així que aquest canal caldrà tenir-lo en compte. Uns projectes que requeririen musculació financera, així que no és descartable una pròxima ronda de finançament, que Mendieta ajorna fins a l’any vinent. Kokuai ja va tancar l’any passat una ronda de finançament de 260.000 euros, liderada pel club privat d’inversió Blast Angels, però que també fou acompanyada per socis de Kokuai com els business angels Elisabeth Martínez i Oriol Vila. Kokuai, que va iniciar la seva activitat com a empresa de serveis, de seguida va fer un replantejament del negoci. Com diu Mendieta, “ens vam adonar que en aquest temps l’usuari ja s’ha acostumat a relacionar-se amb el seu proveïdor per missatgeria, amb el benentès que els pacients cerquen experiències digitals sense friccions, talment com els consumidors de qualsevol producte o servei”. Hom va veure que, tot fent servir com a vehicle el canal preferit pels usuaris, WhatsApp, era possible fer molt més completa l’experiència de comunicació que manté el pacient amb el centre de salut. “Amb Kokuai digitalitzem tots els punts de contacte, des del primer, l’agendació i confirmació de cites, els recordatoris, el feedback després de la visita i les campanyes de recuperació de pacients, amb l’ús d’automatitzacions i assistents virtuals potenciats amb IA.” Com relata Mendieta, es van trobar que el “el sector de salut fa servir uns canals de comunicació molt tradicionals, amb una saturació en els recursos de comunicació: podies veure com cal esmerçar tot un matí per recordar cites, trucant per telèfon, ara que la gent ja no vol parlar per aquest mitjà.” Tot un panorama d’ineficiència, de manca de productivitat, que calia esmenar. La tecnologia de Kokuai s’erigeix en un element innovador per al sector, com diu Roger Comas, CTO de la companyia: “Hem desenvolupat un connector que sincronitza les dades del pacient tot trencant les sitges que tradicionalment han alentit el ritme de la innovació en tecnologia sanitària.” L’eina de Kokuai s’integra en l’aparell de gestió de la clínica, l’assistent virtual s’afegeix al sistema, i, com explica Mendieta, “pot alimentar l’algoritme amb tot el coneixement de la clínica, com totes les seves tarifes o oferta de serveis”. L’eina és molt important per al màrqueting de les clíniques, com més va més important: “Amb accions de prevenció, informar el pacient que ha de fer revisió, enviar comunicacions de com es troba en acabat una operació o facilitar el pagament, al capdavall el que es fa és fidelitzar pacients.” Com diu Javier Desantes, CEO de Blast, “Kokuai té el potencial d’establir-se com la plataforma líder de programari d’experiència del pacient, en un moment crític en què els proveïdors que prioritzen la tecnologia hi surten guanyant.”

Kokuai
Albert Mendieta, Joan Gallego i Roger Comas van iniciar la seva activitat com a empresa de serveis, per passar tot seguit a crear la seva pròpia solució.
12
treballadors
500.000 €
facturació
2021
any de fundació


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia