Infraestructures i serveis

mobilitat

Les plataformes d’usuaris reben amb “desesperació” la durada de les obres a l’R3

Les plataformes d’usuaris de Renfe han rebut amb “desesperació” el termini de 16 mesos previst per la nova fase d’obres per desdoblar el tram de l’R3 entre Parets del Vallès i la Garriga. Els col·lectius critiquen la “parsimònia” de l’administració amb uns treballs que “van pel camí d’acumular tres anys de retard”. Marc Janeras, portaveu del col·lectiu ’Perquè no ens fotin el tren’ ha avisat que aquesta és tan sols la segona part dels treballs en el primer de cinc trams i ha criticat la “improvisació” de l’administració. “Necessitem tenir l’horitzó del desdoblament complet a tocar, fixat i programat” ha dit després de la reunió a l’Escola Industrial de Barcelona entre el Ministeri de Transport, el Departament de Territori, Adif, Renfe, els alcaldes de les poblacions afectades i les plataformes d’usuaris.

Segons Janeras, l’estratègia de desdoblar per trams l’R3, que és una de les poques línies que encara circula en via única, té sentit “si tots els trams avancen en paral·lel”. Fet que no serà així, perquè aquests primers 16 mesos serviran només per treballar en el primer tram. “Així no podem arribar enlloc”, ha afirmat el portaveu, que ha apuntat que un tall tan llarg “hauria de resoldre pràcticament tot el desdoblament”. “Els usuaris estem desesperats”, ha conclòs.

“No pot ser que a cascun d’aquests trams hàgim de passar per tota aquesta situació”, ha afegit el president de l’Associació per la Promoció del Transport Públic (PTP), Adrià Ramírez. “Benvingut sigui l’avenç, però necessitem que es replantegi la forma com s’aborden els desdoblaments, que són absolutament necessaris i urgents”, ha apuntat també. Segons Ramírez, en aquesta línia “fa molt temps” que els usuaris opten per fer servir més l’autobús, un transport que hauria de servir “en els corredors on no hi ha tren, no per fer de coixí” al servei de Rodalies.

El president de PTP ha assegurat que entenen que Adif i Renfe hagin volgut ser “conservadors” després de les incidències a Roda de Berà, però “no entén” perquè s’allarguen tant unes obres que havien de durar tres mesos. En aquest sentit, el portaveu de ’Perquè no ens fotin el tren’ també ha criticat que les explicacions del Govern se centrin en justificacions “a curt termini” i es vulgui “desdibuixar” que les obres porten “gairebé tres anys de retard” i encara no hi ha un “horitzó pautat” del desdoblament complet a tota la línia.

La segona fase de les obres obligarà a tallar la línia R3 des del setembre del 2025 fins el gener del 2027. Durant els primers vuit mesos, els treballs es compaginaran amb la remodelació de l’estació de Montcada Bifurcació, que obligarà a interrompre el servei des de l’Hospitalet de Llobregat fins a la Garriga fins a l’abril del 2026. Els vuit mesos següents, el tall continuarà en el tram Mollet Santa Rosa - La Garriga.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia