Infraestructures i serveis

transports

AEROPORTS

Més rutes, però menys passatgers

Ryanair augmenta a 38 les rutes des de Girona per l'estiu del 2017

La firma irlandesa calcula tancar el 2016 amb 1,3 milions de passatgers, la xifra més baixa

Ryanair calcula tancar el 2017 amb 1,4 milions de passatgers

Rya­nair té pre­vist ofe­rir fins a 38 rutes des de l'aero­port de Girona de cara a la tem­po­rada d'estiu del 2017. Es tracta de nou rutes més que les que hi ha hagut aquest estiu i dues més que l'estiu del 2015, de manera que l'aerolínia trenca la tendència nega­tiva de reduir des­ti­na­ci­ons des de l'aero­port de Girona, però encara queda lluny de les 49 rutes de l'estiu del 2014 o de les 65 de les del 2013. Amb aquest aug­ment de rutes a l'estiu, Rya­nair també cal­cula tan­car el 2017 amb un total d'1,4 mili­ons de pas­sat­gers trans­por­tats a Girona, una xifra que queda lluny dels 1,9 mili­ons del 2014, mal­grat que l'empresa afir­mava ahir que s'equi­pa­rava a les dades d'aquell any. A més, si els seus càlculs es con­fir­men a finals d'any, aquest 2016 regis­trarà 1.300.000 pas­sat­gers, la xifra més baixa de la com­pa­nyia irlan­desa a Girona des que s'hi va esta­blir, el 2004.

Illes Britàniques

Pel que fa a les nou rutes noves que s'obri­ran a par­tir del març, quan comença la tem­po­rada d'estiu, es tracta, sobre­tot, de rutes des de Girona fins a les illes Britàniques: Bel­fast, Bir­ming­ham, Edim­burg, East Mid­lands, Glas­gow Prestwick, Leeds Brad­ford, Liver­pool i New­castle. També s'estrena per pri­mer cop la ruta amb Ora­dea, a Roma­nia. A banda d'aques­tes noves rutes, per l'estiu del 2017 Rya­nair ofe­reix 29 rutes més, cap, però, d'esta­tal. És a dir, no hi ha cap ruta que enllaci Girona ni amb les illes Bale­ars ni amb la resta de l'Estat. Així, ofe­rirà més freqüències a Lon­dres Stans­ted –sis vols la set­mana– i altres vols a Dublín –cinc la set­mana– i Brus­sel·les –vuit la set­mana–. Les altres des­ti­na­ci­ons són Knock, Cork, Manc­hes­ter, Bris­tol, Bour­ne­mouth, Lon­dres Luton, París, Eind­ho­ven, Maas­trich, Bre­men, Düssel­dorf, Frank­furt, Baden-Baden, Mem­min­gen, Poz­nan, Bres­lau, Cracòvia, Bra­tis­lava, Pisa, Pes­cara, Tes­salònica, Tra­pani, Malta, Rabat i Tallinn.

En total, la com­pa­nyia irlan­desa ofe­rirà 131 vols set­ma­nals –13 més que l'estiu del 2016–, una xifra que suposa un incre­ment de l'11% i també supo­sarà, segons Rya­nair, el man­te­ni­ment de mil llocs de tre­ball a l'aero­port de Girona. De fet, segons el direc­tor de comu­ni­cació de Rya­nair, Robin Kiely, és impor­tant des­ta­car que hi ha, sobre­tot, una ampli­ació del nom­bre de freqüències de vols; és a dir, que hi haurà més vols set­ma­nals a una mateixa des­ti­nació.

A més, segons Kiely, podria ser que algu­nes d'aques­tes 38 rutes que ope­ra­ran del març a l'octu­bre del 2017 con­tinuïn ope­ra­ti­ves durant l'hivern del 2017/18, ja que Girona és una des­ti­nació molt atrac­tiva per a per­so­nes d'Irlanda i el Regne Unit, “on plou molt i tot­hom busca fer una esca­pada al sol”. En aquest mateix sen­tit, el direc­tor de comu­ni­cació de Rya­nair hi va afe­gir que pre­ve­uen tan­car la pla­ni­fi­cació de cara a la tem­po­rada d'hivern 2017/18 abans de finals d'any i que és pos­si­ble que hi hagi també un aug­ment del nom­bre de vols.

Pel que fa a d'altres qüesti­ons, el direc­tor de comu­ni­cació també va des­ta­car que el Bre­xit no supo­sarà una reducció del nom­bre de vols cap al Regne Unit, però sí que la com­pa­nyia irlan­desa deixi de tenir base en alguns aero­ports britànics. Aquest fet, jun­ta­ment amb la con­tinuïtat de la demanda i que la com­pa­nyia té feta una comanda de 315 nous avi­ons Boeing 737 addi­ci­o­nals, també pot pro­pi­ciar, va dir el mateix Kiely, que s'aug­menti el nom­bre d'apa­rells a la base de Girona.

Anunci de Jet2.​com

Les noves rutes de Rya­nair des de l'aero­port de Vilobí d'Onyar supo­sa­ran també que l'estiu que ve hi hagi, com a mínim, dues com­pa­nyies que volin de manera regu­lar al Regne Unit, perquè l'aerolínia Jet2.​com també por­tarà turis­tes britànics a Girona. De fet, ahir mateix aquesta com­pa­nyia britànica també va anun­ciar un nou vol per la seva tem­po­rada d'estiu a Lon­dres Stans­ted, de dues freqüències set­ma­nals i que començarà a ope­rar el 26 de maig. La nova ruta s'afe­geix a la resta de des­ti­na­ci­ons anun­ci­a­des ante­ri­or­ment per Jet2.​com des de Girona: Bir­ming­ham, Edim­burg, Leeds, Glas­gow, New­castle, Manc­hes­ter i Bel­fast.

LA DATA

03.2017
La temporada
d'estiu de Ryanair comença a finals de març i s'allarga fins a finals d'octubre.

LA FRASE

Hi ha molta sol·licitud de vols des de l'estranger cap a l'aeroport de Girona
R
Robin Kiely
director de comunicació de ryanair

LES XIFRES

1,3
Milions
de passatgers calcula que haurà transportat aquest any a Girona; la xifra més baixa des que hi està establerta.
38
Rutes
oferirà la companyia irlandesa des de l'aeroport de Girona l'estiu que ve, nou més que aquest 2016.

“Hi ha una excel·lent demanda per volar a Girona”

U.C

“Hi ha una excel·lent demanda per volar a Girona”, va afirmar el director de comunicació de la línia aèria, Robin Kiely, durant la seva roda de premsa ahir a Girona. Segons va explicar, hi ha un elevat nombre de ciutadans britànics que volen evitar els països de l'Orient Mitjà i Turquia per les seves vacances i que, ja aquest any, s'han decantat per l'Estat espanyol. I és en resposta a aquesta demanda, segons Kiely, que s'ha augmentat per l'estiu que ve l'oferta de rutes cap a Girona, “un destí de moda”, especialment des del Regne Unit. De fet, i segons el mateix cap de comunicació de Ryanair, Girona ja s'ha convertit en una “destinació final”, és a dir, que els ciutadans que volen a Vilobí d'Onyar ho fan per quedar-se a la demarcació i no marxar a d'altres zones, com podria ser Barcelona. Segons Kiely, el fet que Ryanair operi també a Barcelona i Reus els ha permès arribar a aquesta conclusió. Aquest augment de la demanda, propiciat en bona part per la situació d'inestabilitat a d'altres zones del Mediterrani, també pot provocar que continuï el creixement als tres aeroports catalans: “Cadascun dels aeroports té un bon producte turístic i, per tant, tenim marge”, i no va descartar que es doblin algunes rutes, és a dir, que vols que ja operen des de Barcelona puguin fer-se també des de Girona. Tot, en funció de la demanda. De moment, Ryanair ja preveu transportar l'any que ve un total de nou milions de passatgers entre els tres aeroports catalans.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia