Infraestructures i serveis

Més túnel subterrani per a la variant de les Preses

Carreteres ha estimat les al·legacions que ho proposen i millores als accessos

D’aquí a tres mesos hi haurà l’informe d’impacte ambiental i sortirà a licitació el constructiu

El túnel sub­ter­rani de la vari­ant de les Pre­ses s’allar­garà més del mig quilòmetre pre­vist en l’estudi de traçat. El direc­tor gene­ral de Car­re­te­res, Xavier Flo­res, ha expli­cat que ho han reco­llit d’algu­nes de les al·lega­ci­ons, del total de 72 que s’han pre­sen­tat, mol­tes dels ajun­ta­ments de les Pre­ses i de la Vall d’en Bas. El túnel s’allar­garà tant per la banda sud –en direcció a Bra­cons– per pro­te­gir uns habi­tat­ges pro­pers a la boca pre­vista ini­ci­al­ment, com per la nord –direcció Olot–, fins al pas de la Torre.

El direc­tor gene­ral ha avançat que, en un màxim de deu dies, s’inclou­ran a l’estudi de traçat aques­tes i altres modi­fi­ca­ci­ons –fona­men­tal­ment, en relació amb els gira­to­ris dels acces­sos–, d’acord amb les esti­ma­ci­ons fetes i que, en el ter­mini màxim de tres mesos, el Depar­ta­ment de Medi Ambi­ent enlles­tirà l’informe d’impacte ambi­en­tal.

Res­pecte a la petició en una al·legació de l’Ajun­ta­ment d’Olot perquè es res­pecti el traçat de la vari­ant de la capi­tal gar­rot­xina a Code­lla, l’ano­me­nat túnel de la Pinya, Flo­res només ha vol­gut afir­mar l’evidència que els dos traçats tin­dran con­tinuïtat. Segons ell, la vari­ant pre­senca dis­cor­rerà en aquesta zona de la dreta del riu Fluvià i el traçat s’ha d’ajus­tar a les con­di­ci­ons que dic­tin l’ACA i el Depar­ta­ment de Medi Ambi­ent.

Xavier Flo­res ha des­ta­cat que està en con­tacte per­ma­nent amb els alcal­des afec­tats i que hi ha un grau d’acord molt alt. “A vega­des es posa més l’accent en les divergències, que són poques, que no pas en els acords, que són molts”, va indi­car. Això no obs­tant, va recor­dar que, sigui com sigui, la car­re­tera és de titu­la­ri­tat de la Gene­ra­li­tat i que no dub­ta­ran a enlles­tir la resta de tràmits de la infra­es­truc­tura i dei­xar-la a punt d’exe­cució. Tot i que s’ha mos­trat obert a apli­car solu­ci­ons pro­vi­si­o­nals per al trànsit a les Pre­ses i al vial Sant Jordi d’Olot, ha remar­cat que la solució són les vari­ants. “Tots som cons­ci­ents de quina és la solució i que, per no mal­me­tre un entorn d’alt valor, cal­dran més diners i més engi­nye­ria”, ha indi­cat.

Res­pecte a les al·lega­ci­ons del traçat est de la vari­ant d’Olot, Flo­res ha dit que esta­ven en fase de reso­lució i no ha avançat quan se’enlles­ti­rien. Sí que s’ha mani­fes­tat con­vençut que es podran simul­ta­ni­e­jar els tre­balls, quan arribi el moment.

LA XIFRA

3
mesos
trigarà la Generalitat a tenir-ho tot a punt per posar a licitació el projecte constructiu, l’últim pas abans de les obres

Entra en servei la rotonda de Fares, que dona accés a Besalú, a la C-66

R. E

La rotonda de la recta de Fares de la C-66, al terme de Sant Ferriol, és la primera peça de la reforma d’aquesta carretera –entre Cornellà del Terri i Besalú– per la qual ja es pot circular. El giratori –que no està acabat del tot– permet l’accés a Besalú tant si vens d’Olot o Figueres com si vens de Serinyà, i també serveix per entrar i sortir de la planta d’àrids que hi ha al costat i anar a un camí veïnal. Fins ara, en aquest punt hi havia una intersecció per anar a Besalú per als procedents de Serinyà, amb un carril al centre per fer un gir a l’esquerra, que obligava a envair el carril contrari. D’altra banda, els vehicles procedents d’Olot o Figueres no podien girar a la dreta per dirigir-se a Besalú, i l’accés a la planta d’àrids es feia per un trencant propi, situat a poca distància. Aquesta rotonda forma part d’unes obres que, entre altres elements, inclouen dues rotondes al terme de Serinyà. Aquests dies, els treballs en aquests punts estan provocant llargues cues, ja que es dona pas alternatiu. A la variant de Banyoles de moment les obres se centren als accessos des de diverses carreteres i encara no afecten el tronc central. El projecte, pressupostat en 19,4 milions, abasta 13,5 km. Les obres s’haurien d’acabar a principis del 2022.

Iniciativa veïnal amb el suport del ple

El ple de les Preses va aprovar ahir per unanimitat una moció del grup veïnal constituït recentment per impulsar l’acceleració dels tràmits i la construcció de la variant. Les Preses 2020-30, de fet, agafa el relleu de l’associació que es va constituir per oposar-se a la construcció provisional de rotondes a la C-63 per no frenar la construcció de la variant. Al text, amb modificacions de l’alcaldia, es reclama el consens entre els ajuntaments implicats i la Generalitat i s’exigeix que s’eviti el trànsit de pas per l’interior del poble, mesures pal·liatives i una variant dimensionada a les necessitats de la comarca.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia